עו"ד ליאור שבי - מכירת דירה

רכישת דירה: המדריך לניהול מו"מ נכון

לפני מספר חודשים סיפרנו לכם על ייצוג בעסקאות מכר של מחלקת הנדל"ן במשרדנו. הפעם נעסוק בשלב שלפני החתימה על העסקה – שלב המשא ומתן. מדובר בשלב חשוב מאוד, שאין להקל בו ראש, ושיש לו השלכות גדולות לגבי העתיד שלכם. מוזמנים לקרוא את המדריך שמסביר איך מנהלים משא ומתן לפני שרוכשים דירה.

ראשית, חשוב לציין שמומלץ להתייעץ עם עורך דין מומחה בתחום הנדל"ן בכל שלבי העסקה. כך תוכלו להיעזר בניסיון הרב של עורך הדין ולהימנע מטעויות קריטיות שעלולות לעלות לכם הרבה כסף ולגרום לעוגמת נפש.

זכרון דברים

הצד שמוכר את הדירה עשוי לנסות לשכנע אתכם לחתום על זכרון דברים. המטרה היא להגיע לסיכום ראשוני כתוב וחתום של הדברים עליהם הצדדים מסכימים, עוד לפני שנחתם החוזה הסופי על מכירת/רכישת הדירה. אולם, מבחינה משפטית זכרון דברים הוא חוזה לכל דבר ועניין ועלול לחייב אתכם בחוזה הסופי על נושאים שנויים במחלוקת שיגרמו לכם לצאת מופסדים.

ניתן להוסיף סעיף בזכרון הדברים שאומר כי הדברים הכתובים אינם מחייבים את הצדדים אלא משמשים כבסיס בלבד לחוזה שייחתם בעתיד. בכל מקרה, אם רוצים לקדם את מכירת הדירה, מומלץ ליצור קשר עם עורך דין שיכין את טיוטת החוזה.

מועד פינוי הדירה

מניסיוננו, יש לא מעט מחלוקות על תאריך הכניסה בפועל ועל עיכובים ואיחורים במסירת דירות, בין אם מקבלן או מיד שנייה. הקפידו על כך שבחוזה כתוב תאריך כניסה בצורה מפורשת, כך שלא ייווצר מצב בו תפנו את הדירה אותה אתם עוזבים ולא תוכלו להיכנס לדירה אותה רכשתם.

תום לב ומו"מ מקביל

אתם יכולים לפעול על פי עקרונות השוק החופשי ולחפש את הדירה המתאימה ביותר עבורכם מבחינת המחיר. עם זאת, זכרו את עקרון תום הלב. יש סיטואציות בהן אסור לכם לנהל משא ומתן במקביל בחוסר תום לב. ייעוץ משפטי יעזור בעניין.

קצב ביצוע תשלומים

כאן קיים שוני גדול בין רכישת דירה מקבלן לבין רכישה מאדם פרטי. אצל קבלן יכולה להתבצע פריסה רחבה של תשלומים, אך הם יהיו מושפעים מריבית ומדד תשומות הבנייה. אם תרכשו מאדם פרטי רוב הסיכויים שתצטרכו להעביר את הכסף ב"מכה" אחת או בתשלומים בודדים.

קבלת אישור עקרוני ללקיחת משכנתה

ודאו מול הבנק שהמשכנתה שלכם מאושרת, וכך לא תצטרכו להתמודד עם עוגמת נפש; חתימה על חוזה של דירה וסירוב מהבנק, כך שלא יהיו לכם דרכי מימון. ביטול של חוזה חתום עלול לעלות הרבה כסף וכרוך בשיפוי של הצד השני.

לאחר שביצעתם את כל השלבים ואם עשיתם זאת באופן עצמאי וללא התייעצות בעורך דין, אנו ממליצים לדבר עם עו"ד המתמחה בתחום שייתן לכם את העצות החשובות וינסח את החוזה המתאים ביותר עבורכם.

עו"ד ליאור שבי - BDICODE

גם ב-2024: משרד עורכי דין ליאור שבי מדורג בדירוג BDICode היוקרתי

אנו גאים לבשר כי גם השנה, ב-2024, אנו מדורגים בדירוג BDICode היוקרתי. אנו מעריכים את ההכרה המקצועית שנותנים למשרדנו ומודים לחברת CofaceBdi על תרומתה לקידום תחום המשפט בישראל. אנו רואים בדירוג זה הבעת אמון נוספת

להמשך קריאה
נגישות

להרשמה לניוזלטר החודשי שלנו:​

Call Now Buttonחייגו | Call