עו"ד ליאור שבי - נדל"ן

ייצוג בעסקאות מכר דירות: אל תסמכו על עו"ד משותף

במשרדנו נפתחה מחלקה חדשה המספקת מענה מלא בעסקאות מכר דירות. בין אם החלטתם לקנות דירה חדשה מקבלן ובין אם אתם רוצים לרכוש דירת יד שנייה מאדם פרטי, חשוב להסתייע בעורך דין המכיר את התחום על בוריו.

עוד לפני הרכישה, חשוב לבצע סדרת בדיקות לנכס על מנת להעריך את כדאיות העסקה ואת רמת הסיכון שלה. חלק מהבדיקות והפעולות שיש לבצע הן: בעלות על נכס, בעלות על נכס בטאבו, בעלות על נכס ברמ"י (רשות מקרקעי ישראל), עיקולים ושעבודים, בדיקה מול רשות מקומית, בדיקה בלשכת רישום מקרקעין, בדיקה ברשם החברות, זכרון דברים, ניסוח חוזה, ייפוי כוח להעברת בעלות, רישום הערת אזהרה, מחיקת משכנתה של המוכר, מס רכישה, היטל השבחה, אגרות ועוד.

ההבדל בין דירה מקבלן לדירה יד שנייה

דירה מקבלן נרכשת בדרך כלל "על הנייר", כלומר שאין נכס פיזי שאפשר לבדוק ובשלב ראשוני מסתמכים על שרטוטים בלבד. רק לאחר קבלת טופס 4 ומסירת המפתחות בפועל, ניתן לשכור חברת בדק שבוחנת את הדירה בצורה יסודית ואף ממולץ לעשות-כן. אם בשלב זה מתגלים ליקויים כגון רטיבות, סדקים בקירות או פערים בין התכנון לבין הדירה שנבנתה בפועל או איחור במסירת הדירה, מחובתו של הקבלן לטפל ולפצות אתכם בהתאם.

אולם, לעיתים הקבלן מתנער מאחריות לטיפול בליקויים ורק סיוע של עו"ד מנוסה המומחה בתחום עסקאות מכר יכול לעזור לכם בעניין או בתביעה, אם יש צורך בכך. לכן, מומלץ להיעזר בעו"ד עוד לפני הרכישה ולא רק כאשר צצה בעיה. בקניית דירה יד שנייה המצב שונה, כיוון שאפשר לבחון את הדירה לפני הרכישה, אך גם בסיטואציה כזו עלולות לצוץ בעיותרבות שמצריכות ייצוג של עו"ד בעסקת המכר.

למה חשוב לשכור עו"ד בעסקת מכר?

לעיתים, המוכר והקונה מנסים לחסוך כסף ושוכרים עו"ד משותף. העניין לגיטימי לגמרי, אך עורך דין אחד לא תמיד יכול לייצג בצורה מוחלטת את האינטרסים שלכם ולפעמים קיים חשש של ניגוד אינטרסים בין המוכר לקונה. לכן, גם בעסקאות של רכישת דירה מקבלן וגם בעסקאות רכישה ממוכרים פרטיים, חשוב לשכור עו"ד שמייצג רק אתכם ומכיר את התחום בצורה מדוקדקת. כך תוכלו להימנע בעתיד מעוגמת נפש גדולה ובטווח הארוך לחסוך כסף רב ובמיוחד שמדובר קניית דירה– שהיא לרבונו העסקה הכלכלית הגדולה ביותר בחיים.

עו"ד ליאור שבי - BDICODE

גם ב-2024: משרד עורכי דין ליאור שבי מדורג בדירוג BDICode היוקרתי

אנו גאים לבשר כי גם השנה, ב-2024, אנו מדורגים בדירוג BDICode היוקרתי. אנו מעריכים את ההכרה המקצועית שנותנים למשרדנו ומודים לחברת CofaceBdi על תרומתה לקידום תחום המשפט בישראל. אנו רואים בדירוג זה הבעת אמון נוספת

להמשך קריאה
נגישות

להרשמה לניוזלטר החודשי שלנו:​

Call Now Buttonחייגו | Call