עו"ד ליאור שבי

צו הסגרה באיטליה נגד ישראלים העוסקים בזירות סוחר לא חוקיות: שינוי מגמה באירופה

במספר כלי תקשורת פורסם לאחרונה כי איטליה ביקשה מישראל את הסגרתם של שלושה ישראלים על מנת להעמיד אותם לדין בארץ המגף על עבירות לכאורה של פעילות בארגון פשיעה, הלבנת הון, מרמה בנסיבות מחמירות ופעילות פיננסית בלתי חוקית.

מוקדם יותר החודש משטרת ישראל עצרה את השלושה. בחקירה בינלאומית שנערכה התגלה כי הפעילו לכאורה מיזם של הונאות מסחר דיגיטליות, שעקץ עשרות קורבנות באיטליה ובמדינות אחרות. על פי החשד, החשודים הפעילו רשת אתרי אינטרנט בשפה האיטלקית של זירות מסחר, תוך הבטחה לתשואות גבוהות, אולם מסחר כזה כלל לא נערך כיוון שאלו זירות פיקטיביות והשלושה קיבלו מהלקוחות שנעקצו כ-12 מיליון שקלים.

דפוס חוזר

על פי ניסיוננו הרב והתביעות האזרחיות הרבות שמשרדנו מנהל בתחום זה, נראה כי מדובר שוב בדפוס דומה של פעולה. חברות שונות שמסתתרות תחת מותג כלשהו (ברנד), מציעות ללקוחותיהן הצעה קורצת: להרוויח במסחר דיגיטלי בפלטפורמות שונות, אך חברות אלו הלכה למעשה לא עובדות בשקיפות מלאה בלשון המעטה ובמקרים רבים אין כלל מסחר שמתבצע, אלא תרגיל עוקץ נטו או הונאת פירמידה.

גם כאשר מתנהל סוג של מסחר, החברות קוצרות רווחים מהפסדי הלקוחות והאינטרס של עוקץ זה הוא שהלקוחות שלהם יפסידו. בעבר כבר עסקנו בתמרורי האזהרה הבוהקים שיש לפעול על פיהם ולהישמר ממעשי עוקץ כאלו.

אירופה מתעוררת

עד כה היינו עדים לצווי מעצר שהוצאו בעיקר מהרשויות בארה"ב, וכן תובענה שהוגשה לאחרונה על-ידי הרשות לניירות ערך האמריקאית נגד שני ישראלים וחברה ישראלית – שגם משרדנו מנהל נגד גורמים אלה תביעה אזרחית בבית המשפט בישראל. כעת, ניתן לראות שינוי מגמה גם באירופה ולא רק בארה"ב. מספר מדינות, כמו איטליה, לא נותנות יד ומעוניינות לעשות הכל על מנת למנוע את המקרים הבאים של חברות המבצעות הונאות מסחר דיגיטליות נגד אנשים ברחבי העולם.

אפשר להגדיר זאת כ"קזינו מוטה". זירות מסחר מוצעות לאוכלוסייה בפרסום שובה עין, שם מבטיחים רווחים גדולים בפורקס, באופציות בינאריות, בקריפטו, ב-NFT וכדומה. זו אותה גברת בשינוי אדרת: נכנסים לתוך מלכודת בה מנהלים זירת סוחר חיצונית ולא זירה שמגובה בניירות ערך או בביטחונות כספיים. כך נופלים להפסדים כספיים גדולים ולעיתים לאיבוד מלוא חסכונות חייהם.

למשרדנו התמקצעות מיוחדת בייצוג לקוחות מישראל ומרחבי העולם, שנפגעו כתוצאה מסחר לא חוקי באופציות בינאריות, פורקס, קריפטו, NFT והונאות מסחר דיגיטליות למיניהן. צברנו במשך השנים הצלחות רבות ולמשרדנו ניסיון מוכח בהשבת כספים לתושבי ישראל ולתושבי חו"ל שנפגעו מתרמיות כאלו.

עו"ד ליאור שבי - BDICODE

גם ב-2024: משרד עורכי דין ליאור שבי מדורג בדירוג BDICode היוקרתי

אנו גאים לבשר כי גם השנה, ב-2024, אנו מדורגים בדירוג BDICode היוקרתי. אנו מעריכים את ההכרה המקצועית שנותנים למשרדנו ומודים לחברת CofaceBdi על תרומתה לקידום תחום המשפט בישראל. אנו רואים בדירוג זה הבעת אמון נוספת

להמשך קריאה
נגישות

להרשמה לניוזלטר החודשי שלנו:​

Call Now Buttonחייגו | Call