עו"ד ליאור שבי - הונאת רשת

הונאת רשת חדשה: ממה להיזהר ומה לעשות אם נפלתם בפח

באתר ynet פורסם לאחרונה על הונאת רשת חדשה ומתוחכמת בה משתמשים עבריניים. מדובר על התחזות לחברות פרסום או שיווק ישיר, המשכנעות אנשים להשקיע מאות אלפי שקלים ללא כל תשואה או תמורה חוזרת.

על פי הפרסום, הנוכלות מתבצעת בעזרת שתילת מודעות באתרי אינטרנט בסעודיה, בהן מזמינים אנשים להשקיע במטבעות דיגיטליים (קריפטו), תוך הבטחה למתן תשואות גבוהות. אנשים משאירים פרטי צור קשר באתר ומתקשרים אליהם מישראל, תוך הצגת מצג שווא של רווח כספי גבוה.

הנוכלים מספקים שם משתמש וסיסמה לאותם קורבנות ומציגים להם תיק ההשקעות פיקטיבי בעל נתונים מזויפים. אותם אנשים רק מוציאים כספים ללא כל ידיעה כי כל העסק הוא עוקץ שנועד לגזול מהם סכומים רבים.

ממה צריך להיזהר?

יש מספר תמרורי אזהרה אליהם צריך לשים לב. נסו להיות חשדניים בכל הצעה לעסקה כזו או דומה לה – ותמיד לפעול מול גורם אמין עם מוניטין ידוע. אם אתם רואים אתר אינטרנט או קישור מפתה שמציע לכם להכניס פרטים ולקבל תשואה גבוהה מאוד ובזמן קצר – עדיף מראש להימנע מכך. אך אם בכל זאת החלטתם להכניס פרטים, בדקו טוב קודם כל אם הנתונים שמופיעים שם הגיוניים ולא חלילה מוליכים אתכם שולל.

לדוגמה, יש לשים לב לבורסת קריפטו מזויפת. במקרה כזה, יישלח בדרך כלל על ידי הנוכלים, מייל או הודעה בפייסבוק ויבטיחו לך כי הם מאחסנים, מוכרים, קונים וכו', לכאורה בבורסה ייעודית מאובטחת. אך פני הדברים לא כך, ואותה "בורסה" מאובטחת היא פיקציה שמפילה אנשים רבים ברשת.

דוגמה נוספת שיש להיזהר ממנה: אם מציעים לך לרכוש יצירה בחותמת NFT, יש לוודא שרמאים לא לקחו יצירה מאמן אחר ומטביעים עליה חותמת NFT. במקרה כזה, עלולים הקונים התמימים להאמין שהם משקיעים ביצירה מקורית (לכאורה עם חותמת NFT), ויציעו לפיכך הצעות גבוהות מאוד בשווי כספי גדול, אולם בפועל מדובר על יצירה מועתקת מאמן אחר שאין לה שווי, מכיוון שאינה באמת מקורית.

יש מקרים בהם יבטיחו לכם הבטחות רבות שאין מאחוריהן כיסוי. בקשו לראות הוכחות ועדויות לכך שהעניין אמיתי או פשוט לבדוק בגוגל ביקורות ולקרוא על ההצעה ואף לבדוק שלא מנוהלות תביעות נגד אותו גורם. אם אפשר, שיקשרו אתכם ללקוחות אמיתיים לקבל חוות דעת, למרות שגם כאן יש להיזהר מעוקץ של מתחזים ללקוחות.

בדקו אם באותו אתר בו אתם רוצים להשאיר פרטים יש אנשים ושמות מאחורי ההבטחות. בפעמים רבות אין שום אזכור של שם חברה או שמות של בעלי תפקידים העומדים מאחורי המוצר אותו הם מציעים – ומשתשמים בברנד (מותג) כלשהו, ללא זהות משפטית אמיתית (חברה או עוסק מורשה).

מה צריך לעשות אם הונו אתכם?

ראשית, כדי לנסות למנוע מליפול לתרמיות, חשוב קודם כל לברר בחיפוש פשוט באינטרנט על אותן חברות שיוצרות איתכם קשר ולוודא אמינותם. חשוב לשמור ובשום אופן לא למחוק את כל התיעוד: התכתבויות מייל, שיחות מוקלטות וההודעות הקוליות והכתובות בווטסאפ/SMS. יש אפשרות שהתכתבויות אלו ישמשו כראיות חשובות אם וכאשר תוגש תביעה או ייסייעו לאתר מי אותם הגורמים מאחורי הונאה זו.

אם בכל זאת נפלתם להונאה דיגיטלית כזו או דומה לה, משרדנו בעל התמחות ייחודית בהשבת כספים לידי נפגעים בהונאות דיגיטליות כגון: NFT, סחר במטבעות קריפטו ומטבעות דיגיטליים, פורקס, מסחר באופציות בינאריות ומייצג בהצלחה שנים רבות, לקוחות ישראלים ולקוחות בכל רחבי העולם שנפלו קורבן להונאות הללו.

עו"ד ליאור שבי - BDICODE

גם ב-2024: משרד עורכי דין ליאור שבי מדורג בדירוג BDICode היוקרתי

אנו גאים לבשר כי גם השנה, ב-2024, אנו מדורגים בדירוג BDICode היוקרתי. אנו מעריכים את ההכרה המקצועית שנותנים למשרדנו ומודים לחברת CofaceBdi על תרומתה לקידום תחום המשפט בישראל. אנו רואים בדירוג זה הבעת אמון נוספת

להמשך קריאה
נגישות

להרשמה לניוזלטר החודשי שלנו:​

Call Now Buttonחייגו | Call