עו"ד ליאור שבי - שיפוץ בית

החלטתם לערוך שיפוץ בבית? טיפים חשובים מהזווית המשפטית

אתם אוהבים את הבית בו אתם גרים, אך מרגישים כי הוא זקוק לשיפוץ. לפני שמתחילים, מומלץ לנקוט במספר פעולות מקדימות כדי להימנע לאחר מכן מתשלום כספים מיותרים ומעוגמת נפש. אם בכל זאת הדברים לא התבצעו כמו שצריך ומעוניינים להגיש תביעה (השיפוץ לא נעשה כראוי, נגרמו ליקויים לאחר השיפוץ וכו') ניתן להיוועץ במשרדנו ולהגיש תביעה המתבססת, בין היתר, על חוות דעת שמאית.

אז מה חשוב לעשות? לקחת מפקח מוכר ובעל מוניטין טוב שעושה את עבודתו נאמנה. בנוסף, חשוב לקחת אדריכל בנוסף למפקח ולוודא שיש לו רישיון לעסוק באדריכלות בישראל. נתקלנו כבר במקרים בהם נשכר אדריכל, אך לא היה לו רישיון לעסוק באדריכלות בארץ.

הבדיקות שחשוב לערוך

ודאו כי לקבלן השיפוצים יש רישיון סיווג מתאים. למה הכוונה? תקנות רישום קבלנים קובעות את סיווג הקבלנים. קיימות חמש דרגות סיווג וכל דרגת סיווג מתייחסת להיקף הכספי המותר לקבלן לבצע בענף שבו הוא רשום. סוג 1 הוא הנמוך ביותר וסוג 5 הוא הגבוה ביותר. מוזמנים להביט בטבלה המלאה באתר משרד הבינוי והשיכון.

צריך לבדוק אם יש תביעות עבר נגד הקבלן, האם הוא עובד עם קבלני משנה ואם כן – מי הם. חובה להחתים אותו על הסכם התקשרות מסודר, בו כתובים המועדים והזמנים לכל מטרה בפרויקט. כמו כן, חשוב לבדוק כאשר בוחרים קבלן שיש לו רישיונות מתאימים. החל משנת 2005 מחויבים קבלני שיפוצים ברישיון מוסמך. בחירת קבלן בעל רישיון תעזור לכם גם במקרה שתרצו להגיש תביעה ויהיה לכם למי לפנות בצורה מסודרת.

לתעד, לתעד ולתעד

נושא התיעוד חשוב מאוד למקרה של הגשת תביעה עתידית. פנו במייל (אם אין כזה אז בדואר רגיל) לקבלן (או לכל גורם אחראי אחר) בדרישה לתקן את הליקוי. ודאו כי אתם לא מוחקים את המייל ושהוא נשמר בתיבת הדואר האלקטרוני למקרה שתצטרכו להציג אותו (כדאי להדפיס ולתייק) או לבצע במידת הצורך צילומי מסך בנייד בנוגע להתכתבויות ביניכם.

השתמשו בו אם תיאלצו להוכיח שהפנייה נעשתה בתאריך מסוים. במקרה של פנייה בדואר, צלמו או סרקו לכם העתק של אישור המשלוח בדואר לרבות הפנייה עצמה. יש לשקלל את כל הגורמים לפני הגשת תביעה, כולל ירידת הערך של הנכס בעקבות הנזק שנגרם לו, גם אם יתוקן בסופו של דבר ואת העלות של דיור חלופי אם הנזק חמור ולא מאפשר מגורים ראויים בנכס.

לסיכום, לצד כל ההתרגשות של שיפוץ גדול ומשמעותי בביתכם, רצוי מאוד לא לשכוח להתייעץ עם עורך דין שיכול לחסוך לכם בעתיד הרבה כאבי ראש, במיוחד לפני ההתקשרות החוזית עם אנשי המקצוע המתאימים לטובת השיפוץ – ואף במידת הצורך להסתייע בעורך דין מומחה – על מנת להגיש תביעה מתאימה לבית המשפט.

עו"ד ליאור שבי - BDICODE

גם ב-2024: משרד עורכי דין ליאור שבי מדורג בדירוג BDICode היוקרתי

אנו גאים לבשר כי גם השנה, ב-2024, אנו מדורגים בדירוג BDICode היוקרתי. אנו מעריכים את ההכרה המקצועית שנותנים למשרדנו ומודים לחברת CofaceBdi על תרומתה לקידום תחום המשפט בישראל. אנו רואים בדירוג זה הבעת אמון נוספת

להמשך קריאה
נגישות

להרשמה לניוזלטר החודשי שלנו:​

Call Now Buttonחייגו | Call