עו"ד ליאור שבי - תמ"א 38

פרויקט תמ"א 38 הגיע לעליון: פיצויים נשללו מדיירת סרבנית

לאחרונה בישרנו לכם כי במשרדנו נפתחה מחלקת נדל"ן, המספקת מענה מלא בעסקאות מכר דירות. נושא הנדל"ן לא יורד מסדר היום במדינת ישראל וחדשות לבקרים אנו נתקלים במקרים של לקוחות הדורשים ייעוץ וטיפול משפטי.

ב"כלכליסט" פורסם על סכסוך בנושא פרויקט תמ"א 38 שהגיע לפתחו של בית המשפט העליון. לפני כשש שנים, בעלי דירות בבניין ברמת גן יצרו קשר עם עם יזם עבור הריסת הבניין במסגרת תמ"א 38 (תוכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים קיימים בפני רעידות אדמה) והקמה של בניין חדש.

בכתבה נכתב כי תשעה מתוך 11 בעלי דירות חתמו על ההסכם. אחת מהדיירות התנגדה, אך למרות זאת הפרויקט קיבל היתר בנייה. הדיירים שהיו נחושים ליישם את הפרויקט, הגישו תביעה למפקחת על רישום המקרקעין, כדי שתפסוק כי חיזוק הבניין הוא הכרחי להגנה מפני רעידות אדמה, ובכך תחייב בעצם את הדיירת המתנגדת לאשר את הריסת הבניין ובניית בניין חדיש במקומו.

גם העליון הסכים: המפקחת טעתה

הדיירת טענה כי התמורה שתקבל תהיה פחותה בהשוואה לשאר הדיירים וכי העסקה אינה כדאית מבחינה כלכלית, גם עבורה וגם עבורם. המפקחת קבעה כי הפרויקט אכן אינו כדאי כלכלית, אך יש לחייב את הדיירת הסרבנית לחתום על ההסכם (תמורת פיצוי), כי פרויקט תמ"א 38 זה נחוץ מבחינה בטיחותית.

בית המשפט המחוזי דחה את עמדתה של הדיירת הסרבנית, העביר ביקורת על המפקחת וקבע כי הדיירת אינה זכאית לפיצויים. לאחר מכן הוגש ערעור לבית המשפט העליון. ביהמ"ש לא קיבל את הערעור, אישר את המשך ביצוע הפרויקט, ביטל את קביעתה של המפקחת וקבע כי הדיירת לא זכאית לפיצויים.

במקרה כזה או דומה, בין אם אתם בצד של הדיירים שחתמו על ההסכם ובין אם אתם מתנגדים, אנו ממליצים לכם לפנות לעו"ד המומחה בתחום הנדל"ן, על מנת שייעזר בניסיונו ויקבע אם יש לנקוט בפעולה משפטית מול הקבלן, היזם, הדיירים האחרים, המוכר של הנכס וכו'.

עו"ד ליאור שבי - BDICODE

גם ב-2024: משרד עורכי דין ליאור שבי מדורג בדירוג BDICode היוקרתי

אנו גאים לבשר כי גם השנה, ב-2024, אנו מדורגים בדירוג BDICode היוקרתי. אנו מעריכים את ההכרה המקצועית שנותנים למשרדנו ומודים לחברת CofaceBdi על תרומתה לקידום תחום המשפט בישראל. אנו רואים בדירוג זה הבעת אמון נוספת

להמשך קריאה
נגישות

להרשמה לניוזלטר החודשי שלנו:​

Call Now Buttonחייגו | Call