פלישה לדירה ללא חוזה שכירות

פלש לדירה ללא חוזה שכירות: מקרה מבחן מהמשרד

לאחרונה טיפל משרדנו במקרה לא שגרתי ומעניין של פינוי מושכר. אדם שכר דירה בת"א מאישיות מוכרת במדינת ישראל, הלקוח שלנו במקרה הזה. לימים אותו שוכר דירה צירף את בן זוגו להתגורר בדירה. בן הזוג של השוכר, בצעד מפתיע, פלש לדירה ולאחר מכן הוציא משם את השוכר החוקי ומשם ותפס חזקה בדירה, תוך שהשוכר החוקי בעל הסכם השכירות נותר ללא דירה.

לכאורה לפנינו מקרה פשוט, שכן מדובר בפולש לדירה שלא חתום על הסכם שכירות ולכן לכאורה אין לו זכות להיות בדירה. ההיגיון הבריא אומר לכל אחת ואחד, אז בואו ניגש לשם ונחליף מנעול לדירה או נפנה למשטרת ישראל שתפנה אותו. לצערנו כפי שציינו במאמר קודם בעבר, הדבר אינו חוקי ואף עלול להיחשב כעבירת התפרצות, למרות שלאותו פולש אין בכלל הסכם שכירות.

למעשה, העובדה שאין לאותו פולש הסכם שכירות דווקא סיבכה את העניינים, כיוון שלא ניתן היה להגיש תביעה בהליך מזורז לפינוי מושכר ולפנות אותו כחוק מהדירה, שכן הפולש לא היה  מוגדר 'שוכר' ולא היה לו חוזה מול הלקוח שלנו – בעל הדירה.

במקרה האבסורדי הזה שכנראה המחוקק לא לקח בחשבון, היה צורך למצוא פתרון משפטי יצירתי שיחסוך ללקוח זמן לפינוי מהיר של הנכס – ועלויות משפטיות גדולות, וזאת בניגוד לתביעה לפינוי מושכר שנמשכת לרוב כשלושה חודשים – ולפעמים אף פחות מכך, שבסופה מקבלים פסק דין לפינוי.

לאחר שבחנו את המקרה וחשבנו על הפתרון הטוב ביותר ללקוח משרדנו, הגשנו בסופו של דבר תביעה לפינוי מושכר בהליך מזורז ומהיר.

אז איך הצלחנו בסופו של דבר להגיש תביעה מזורזת לפינוי מושכר  נגד הפולש ללא הסכם שכירות ושאינו מוגדר לכאורה כשוכר?

משרדנו מצא פתרון יצירתי מחוץ לקופסה, תוך כדי שיתוף פעולה עם השוכר החוקי שסולק מהדירה, ושהבין היטב כי עליו להצטרף כנתבע נוסף לתביעה, על מנת שניתן יהיה להגיש תביעה מהירה לפינוי מושכר נגד שניהם (השוכר החוקי והפולש) לצורך פינוי הפולש.

מיד לאחר הגשת התביעה, הגענו להסדר מהיר עם השוכר החוקי ששב לדירה – וגם עם הפולש שיצא מהדירה ואף פיצה כספית את הלקוח שלנו.

הליכי פינוי מושכר עלולים להיות מורכבים ודורשים מומחיות וניסיון משפטי מוכח. במקרים חריגים, כגון זה של לקוח משרדנו, שיתוף פעולה עם הצדדים האחרים יכול להוביל לפתרון המהיר והיעיל ביותר שחוסך זמן יקר וכסף.

עו"ד ליאור שבי - BDICODE

גם ב-2024: משרד עורכי דין ליאור שבי מדורג בדירוג BDICode היוקרתי

אנו גאים לבשר כי גם השנה, ב-2024, אנו מדורגים בדירוג BDICode היוקרתי. אנו מעריכים את ההכרה המקצועית שנותנים למשרדנו ומודים לחברת CofaceBdi על תרומתה לקידום תחום המשפט בישראל. אנו רואים בדירוג זה הבעת אמון נוספת

להמשך קריאה
נגישות

להרשמה לניוזלטר החודשי שלנו:​

Call Now Buttonחייגו | Call