עו"ד ליאור שבי - פירוק שותפות

פירוק שותפות: איך יוצאים עם מינימום נזק מהסיטואציה

שותפות בין אנשים, שניים או יותר, היא הפתרון האידאלי לחברה או לעסק. כל שותף מביא את הידע, הניסיון והחזון שלו וביחד יוצרים תמהיל מוצלח ומגוון המשרת לקוחות רבים, מתקתק כמו שעון וכולל רווחים נאים. אולם, לא תמיד שותפים מסתדרים אחד עם השני ולעיתים מגיעים למצב של פירוק שותפות. אז איך כדאי לפרק את החבילה בצורה הטובה ביותר ולצאת נשכרים מהמהלך? 

נפרדנו כך

על פי החוק, החברה שלכם היא ישות משפטית נפרדת. עם זאת, לשותפים שלכם ולכם קיימת חבות באופן אישי לעסק המשותף. פקודת השותפויות, שנכנסה לספר החוקים כבר ב-1975, מסבירה כי קיים פירוק שותפות שנעשה בהסכמה ופירוק שלא נעשה בהסכמה.

השותפות ביניכם עלולה להסתיים בגלל מחלוקות כספיות (לדוגמה: כל צד טוען שמגיע לו נתח גדול יותר על עסקה), מחלוקות מקצועיות (דוגמה: אתם חושבים שהמשרד צריך להתמקד בתחום מסוים, בעוד השותף סבור שצריך לטפל במספר תחומים במקביל) ועוד.

פירוק שלא נעשה בהסכמה מתקיים בבית המשפט, או לחילופין בהליך של גישור או בוררות. אחד השותפים יכול לטעון כי הסכם השותפות הופר ולתבוע את פירוקו.

תהליך פירוק שותפות

אם הגעתם למצב בו השותפות מתפרקת, זכרו לבצע את הצעדים הבאים: יש לדאוג להסדרת חובות מול הנושים של העסק. לא כדאי להסתבך בעתיד עם הליכים של הוצאה לפועל. אם יש לכם הלוואות שלקחתם בשם העסק או שקיבלתם משותף אחר, זה הזמן להסדיר זאת. 

בנוסף, יש לבצע הפסקת פעילות עסקית של השותפות באופן רשמי מול רשם השותפויות ולסגור את התיקים שנפתחו במס הכנסה, במע"מ, בביטוח לאומי וכו'. פירוק שלא נעשה בצורה נאותה יכול להימשך שנים ולגרור איתו ספיחים לא רצויים לפרק הבא בחיים העסקיים שלכם.

סוף מעשה במחשבה תחילה

אם אתם קוראים את המאמר הזה עוד לפני שנכנסתם לשותפות עסקית, אתם יכולים ללמוד את ההשלכות של פירוק שותפות וכדאי לכם להקדים תרופה למכה, הכוונה היא לנסח את חוזה השותפות בצורה הטובה ביותר, כך שתצאו נשכרים, או לפחות לא מופסדים, גם במקרה של פרידה. חוזה טוב הוא כזה שיודע לחזות מספר רב של תרחישים עתידיים.

למשרדנו ניסיון רב בדיני חוזים וחברות, ובין היתר גם בפירוק שותפות. אם אתם נמצאים במבוי סתום, ועדיף אפילו לפני שנכנסים לאחד כזה, מוזמנים לפנות אלינו ואנו נגייס את הידע הרב שצברנו בתחום על מנת לעזור לכם.

עו"ד ליאור שבי - BDICODE

גם ב-2024: משרד עורכי דין ליאור שבי מדורג בדירוג BDICode היוקרתי

אנו גאים לבשר כי גם השנה, ב-2024, אנו מדורגים בדירוג BDICode היוקרתי. אנו מעריכים את ההכרה המקצועית שנותנים למשרדנו ומודים לחברת CofaceBdi על תרומתה לקידום תחום המשפט בישראל. אנו רואים בדירוג זה הבעת אמון נוספת

להמשך קריאה
נגישות

להרשמה לניוזלטר החודשי שלנו:​

Call Now Buttonחייגו | Call