עו"ד ליאור שבי - תביעת דיבה

עורך דין תביעת דיבה: מתי כדאי להגיש תביעה?

בית משפט השלום בבת ים דחה לאחרונה תביעת דיבה של משפיען הרשת, סמיון גרפמן, נגד המקומון "ערב ערב באילת". גרפמן תבע 150 אלף שקלים לאחר שהמקומון כתב כי הוא "התגלה כהומופוב עלוב". השופטת החליטה לדחות את התביעה, קבעה כי גרפמן ישלם הוצאות משפט בסך 23 אלף שקל, אך ציינה כי הביטוי "הומופוב" נחשב ללשון הרע.

האמביוולנטיות של הפסיקה הזו, ושל פסיקות דומות שניתנו בעבר, עלולה ליצור בלבול. הרי אם השמיצו אתכם בציבור או ברשת האינטרנט, ובית המשפט קבע כי ביטוי מסוים הוא בגדר לשון הרע, אז מדוע שלא תקבלו על כך פיצוי כספי? אנחנו ממליצים להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתחום הוצאות דיבה, אך עוד לפני כן מוזמנים לקרוא את המידע העדכני בנושא.

על פי חוק איסור לשון הרע, כל אדם המפרסם לשון הרע חשוף לתביעה. החוק מגדיר את לשון הרע כאמירה הפוגעת בשמו הטוב של אדם, חושפת אותו לשנאה, לבוז, ללעג או מורידה את כבודו בעיני הציבור. לכן השופטת במקרה של גרפמן קבעה כי במאה ה-21 הביטוי "הומופוב" מגדיר אותו כחשוך, אך באותה נשימה הסתייגה מהשפה הבוטה של גרפמן עצמו.

האם יש לך קייס?

אם אתם חושבים שהוכפשתם, אתם יכולים לבקש פיצוי על נזקים ללא הוכחת נזק ואף לבקש פיצוי בגין אובדן הכנסה ופגיעה במוניטין שלכם. במקרים מסוימים אפשר לבקש גם צו מניעה כדי למנוע פרסום או שידור של מידע משמיץ. נטל ההוכחה בתיקי לשון הרע בישראל מוטל על התובע. כלומר עליכם יהיה להוכיח כי האמירה שנאמרה לגביכם שקרית ומזיקה. הנתבע יכול להתגונן על ידי הגנת "אמת דיברתי" או שיטען כי האמירה נאמרה בתום לב וללא כוונת זדון.

הפריחה של הרשתות החברתיות בישראל ובעולם הובילה לעלייה משמעותית במספר תביעות הדיבה שמוגשות לבית המשפט. כיום כמעט לכל אחד יש במה בה הוא יכול להשמיע את דעתו, שלפעמים חורגת מן המותר בחוק וגובלת בלשון הרע.

חשוב לציין שתיקי תביעות דיבה עשויים להיות מורכבים ועלולים להימשך שנים במקרים מסוימים עד לקבלת פסק דין. יחד עם זאת, לעיתים הצדדים מגיעים לפשרה עוד קודם לכן, וזאת על מנת לחסוך סחבת הנמשכת זמן רב ועולה לא מעט כסף לתובעים ולנתבעים.

למשרדנו ניסיון רב בתיקים של תביעת דיבה ולשון הרע, משני צידי המתרס. אנו מייצגים תובעים ונתבעים בתביעות דיבה, לרבות הגנת הפרטיות. רוצים לדעת אם יש לכם קייס? מוזמנים לפנות אלינו.

עו"ד ליאור שבי - BDICODE

גם ב-2024: משרד עורכי דין ליאור שבי מדורג בדירוג BDICode היוקרתי

אנו גאים לבשר כי גם השנה, ב-2024, אנו מדורגים בדירוג BDICode היוקרתי. אנו מעריכים את ההכרה המקצועית שנותנים למשרדנו ומודים לחברת CofaceBdi על תרומתה לקידום תחום המשפט בישראל. אנו רואים בדירוג זה הבעת אמון נוספת

להמשך קריאה
נגישות

להרשמה לניוזלטר החודשי שלנו:​

Call Now Buttonחייגו | Call