מקדונלדס תביעת דיבה

עורך דין תביעת דיבה: המקרה של מקדונלד'ס במלחמה

בחודש שעבר פורסם במספר כלי תקשורת כי חברת אלוניאל, הזכיינית של מקדונלד'ס ישראל, הגישה תביעת לשון הרע בסך 2.5 מיליון שקל נגד שלושה אנשים שלכאורה הפיצו מידע כוזב ("פייק ניוז") על החברה דרך הרשתות החברתיות ובווטסאפ.

במספר פוסטים והודעות נכתב כי מקדונלד'ס ישראל מסרבת להכיר בריבונותה של מדינת ישראל בירושלים ולכאורה תרמה דולר מכל עסקת מכירה לארגונים פלסטיניים. לטענת הזכיינית ההודעות הללו לא רק הכתימו את תדמית החברה, אלא גם מהוות איום משמעותי על פעילותה העסקית, זאת על רקע המלחמה בה נמצאת ישראל מאז 7 באוקטובר.

במקדונלד'ס ישראל מסרו כי "בימים האחרונים, חשופה הרשת למתקפה של תוכן שקרי על תרומות, כביכול, שהיא נותנת לתושבי עזה. מאז פרוץ המלחמה, תורמת מקדונלד'ס ישראל למעלה ממאה אלף ארוחות לכוחות הביטחון, תושבי העוטף ובתי החולים, כאשר חמש ממסעדות הרשת נפתחו לצורך זה בלבד".

האם יש כאן קייס?

מקרה זה משמש דוגמה רלוונטית לאתגרים העומדים בפני עסקים בעידן הדיגיטלי, שבו מידע מוטעה יכול להתפשט במהירות ולגרום לנזק בלתי הפיך. בעקבות מצבים כאלה, תפקידו של עורך דין המתמחה בתביעות לשון הרע מקבל חשיבות מכרעת.

חוק לשון הרע בישראל מעניק לאנשים פרטיים ועסקים את הסעד המשפטי להילחם בפייק ניוז. במקרה של אלוניאל, הזכיינית מבקשת פיצוי על הנזק שנגרם מהפצת מידע מוטעה. על פי החוק, תובע יכול לתבוע 70,000 ש"ח עבור כל פרסום לשון הרע. אם הפרסום נכתב בזדון ניתן להכפיל את הסכום עד 140,000 ש"ח.

במקרה של מקדונלד'ס יכול להיות שיש כאן קייס מוצדק אם אכן הפרסום היה חסר כל שחר והנתבעים לא יכולים להשתמש בהגנת "אמת דיברתי". עם זאת, המורכבות של חוקי לשון הרע דורשת יותר מסתם הבנה בסיסית של חוקים משפטיים. התייעצות עם עורך דין תביעת דיבה חשובה ביותר מכמה סיבות.

עורך דין תביעה דיבה - למה חשוב להתייעץ?

ראשית, לעורך דין לשון הרע יש את המומחיות להעריך את התיק. לא כל פרסום שלילי נחשב לשון הרע על פי החוק. עורך דין מנוסה יכול להעריך אם קיימים מרכיבי לשון הרע. שנית, ההליך המשפטי מפותל ולא פשוט. עורך דין בעל התמחות בתחום זה יכול להדריך את הלקוחות בסבך התביעה; מאיסוף ראיות ועד בניית תיק מוצק.

זאת ועוד, עורך דין לשון הרע מבין את הניואנסים של דיני הפרטיות, היבט שלעיתים משתלב בתיקי לשון הרע. ההגנה על הפרטיות הופכת לאינטגרלית כאשר מידע כוזב מופץ, עורך דין בעל ניסיון ורזומה יכול לנווט בין האתגרים הללו ביעילות.

לסיכום, תביעת לשון הרע של מקדונלד'ס ישראל מדגישה את המשמעות של פנייה לייעוץ משפטי כאשר מתמודדים עם האשמות שווא. חוקי לשון הרע מספקים אמצעי להגן על המוניטין של האדם, אך האופי המורכב של מקרים אלו דורש מומחיות של עורך דין. בין אם אתה אדם פרטי או ישות עסקית, התייעצות עם עורך דין לשון הרע מבטיחה כי זכויותיך נשמרות ושתוכל להשיג צדק כדי לצמצם את הנזק שנגרם.

עו"ד ליאור שבי - BDICODE

גם ב-2024: משרד עורכי דין ליאור שבי מדורג בדירוג BDICode היוקרתי

אנו גאים לבשר כי גם השנה, ב-2024, אנו מדורגים בדירוג BDICode היוקרתי. אנו מעריכים את ההכרה המקצועית שנותנים למשרדנו ומודים לחברת CofaceBdi על תרומתה לקידום תחום המשפט בישראל. אנו רואים בדירוג זה הבעת אמון נוספת

להמשך קריאה
נגישות

להרשמה לניוזלטר החודשי שלנו:​

Call Now Buttonחייגו | Call