עו"ד הונאות קריפטו

עו"ד הונאות קריפטו: מה עושים אם עקצו אותי

פרופ' הילארי אלן, משפטנית מאוניברסיטת וושינגטון, חוללה סערה לאחרונה כשקראה במאמר במגזין האמריקאי Foreign Affairs לאסור את השימוש במטבעות דיגיטליים. פרופ' אלן נימקה את טענותיה והסבירה כי המשך שימוש בקריפטו במערכת הבנקאית עלול להוביל בסופו של דבר לקריסתה. בנוסף, פרופ' אלן פירטה את הסכנות הטמונות בהונאות המסחר הדיגיטליות, במסגרתן הנוכלים גונבים כספים בצורה אנונימית ומהירה.

לעת עתה לא סביר כי השימוש בתחום המטבעות הקריפטוגרפיים ייאסר בתקופה הקרובה וגם ההגבלות עליו מינוריות. אז מה כדאי לעשות אם בכל זאת נפלתם קורבן להונאה? הנה מספר טיפים חשובים:

שמירת מידע – הצעד הראשון הוא לאסוף את כל הראיות הקשורות להונאה, כולל מיילים, הודעות, הקלטות, שמירת העברות בנקאיות/פעולות אשראי, רישומי עסקאות וכל מסמך אחר.

הגשת תלונה במשטרה – עו"ד הונאות קריפטו עשוי לייעץ לכם להגיש תלונה במשטרה. דיווח משמש כתמרור אזהרה לאנשים אחרים ובמקרים מסוימים להשיב לכם את הכספים האבודים, אך לא תמיד.

הקפאת חשבונות – אם אתם יודעים את זהותו של הנוכל ואם יש ברשותכם פרטים של חשבונות אלו, ניתן לנקוט בצעדים משפטיים להקפאתם. צעד זה נועד כדי להצר את צעדיו של הנוכל ולמנוע ממנו להעביר את הכספים הגנובים או למשוך אותם.

יצירת קשר עם בורסת קריפטו – אם ההונאה נעשתה דרך בורסה של מטבעות קריפטוגרפיים, עורך דין המתמחה בהונאות מסחר דיגיטליות עשוי לייעץ לכם לפנות לבורסות מסוג זה ולדווח על ההונאה. לבורסה עשויים להיות נהלים שיעזרו לטפל בנושא.

הגשת תביעה – אם  אין אפשרות להחזיר כספכם, לעיתים מומלץ לשקול להגיש תביעה אזרחית להשבת הכספים נגד מבצעי התרמית והעוקץ.

הגנה על כספים – יש לוודא כי אתם משתמשים בארנקים דיגיטליים מאובטחים ואם המטבעות הקריפטוגרפיים מוחזקים על-ידי צד ג' – אז  לכל הפחות לבדוק שקיימת אבטחה גבוה­ה מפני פריצות ותקיפות סייבר. המלצה נוספת על מנת להגן על כספכם היא להימנע מכניסה לבורסות מפוקפקות, ללא איתנות כלכלית ולא מפוקחות. עוד המלצה חשובה מאוד היא להיזהר מהזדמנויות השקעה שנראות טוב מכדי להיות אמיתיות.

אם אפילו עולה החשד הקל ביותר, מומלץ להתייעץ בהקדם עם עו"ד הונאות קריפטו מנוסה בתחום. משרדנו צבר ניסיון רב בטיפול בתיקים כאלו ובהשבת כספים ללקוחותינו. מלבד תחום הקריפטו אנו מתמחים בהונאות מסחר באופציות בינאריות, פורקס, NFT ועוד.

עו"ד ליאור שבי - BDICODE

גם ב-2024: משרד עורכי דין ליאור שבי מדורג בדירוג BDICode היוקרתי

אנו גאים לבשר כי גם השנה, ב-2024, אנו מדורגים בדירוג BDICode היוקרתי. אנו מעריכים את ההכרה המקצועית שנותנים למשרדנו ומודים לחברת CofaceBdi על תרומתה לקידום תחום המשפט בישראל. אנו רואים בדירוג זה הבעת אמון נוספת

להמשך קריאה
נגישות

להרשמה לניוזלטר החודשי שלנו:​

Call Now Buttonחייגו | Call