עו"ד ליאור שבי - משבר השכירות

משבר השכירות בישראל: עלייה חדה בתביעות לפינוי דירות

בגלובס פורסם לאחרונה כי נרשמות עליות של עד 30 אחוזים בחוזי שכירות באזורים רבים בישראל. העלאת מס הרכישה למשקיעים גרמה לצינון בביקושים, אך בעוד העלאת הריבית ההדרגתית ע"י בנק ישראל גורמת גם היא לירידה בביקוש, במקביל היא גורמת גם לעלייה במחירי השכירות.

נתונים אלו הם המשך ישיר למשבר השכירות במדינת ישראל, שמוביל לעלייה מתמדת במספר תביעות הפינוי המוגשות לבתי המשפט. על פי הפרסומים, מאז סוף 2021 כמות תביעות הפינוי שהגישו בעלי דירות נגד שוכרים עולה בהתמדה במשך השנה האחרונה, רגע לפני שאנחנו נכנסים ל-2023.

המשבר הכלכלי נותן את אותותיו

המשבר הכלכלי, שהתחיל עם פרוץ משבר הקורונה ב-2020, נמשך עד היום עם נתוני אינפלציה גבוהים במדינות רבות (ובהן ישראל) ועם עלייה כוללת של יוקר המחייה. כל אלו גורמים לשוכרים במקרים לא מעטים, להתקשות בתשלומים ולעיתים אף לא לשלם את שכר הדירה לבעלים.

שוכרים שלא מצליחים לעמוד בתשלומים ומחפשים דירה אחרת להשכרה, זולה יותר, סובלים לאחרונה ממחסור בביקושים ויוצאים בפעמים רבות קירחים מכאן ומכאן – גם לא מסוגלים לעמוד בשכר הדירה וחשופים לתביעות לפינוי הדירה בהתאם לחוזה וגם מתקשים במציאת דירה חלופית.

מתי להגיש תביעה לפינוי דייר (שוכר)?

על פי הניסיון שצבר משרדנו בפינוי שוכרים סרבנים, בעלי דירות לא ששים לנקוט בפעולות קיצוניות, אך לפעמים לא נותרת ברירה ותביעת פינוי הנכס היא המוצא היחיד. הליך פינוי זה בבית המשפט, ככל שטענותיו מוצדקת, מזכה את בעל הדירה (המשכיר) בפסק דין לפינוי השוכר מהנכס, נמשך לרוב בין חודש ימים לערך (בהנחה שהדייר/השוכר לא מתגונן) לבין מספר חודשים.

אנחנו מבהירים לכל מי שפונה אלינו לא לקחת את החוק לידיים ולא לנסות לדאוג לפינוי לבד. אסור להיכנס לדירה של השוכר ולהוציא בעצמכם או מטעמכם את חפציו או להחליף מנעול, גם אם הפר את החוזה ברגל גסה ובצורה בוטה – כמו למשל כאשר הדייר (השוכר) נמנע מתשלום דמי השכירות.

צעד זה עלול להוות עבירה פלילית ולסבך אתכם עם החוק. חשוב להיעזר בעו"ד מנוסה בכל הקשור להליך פינוי דייר (שוכר); משרדנו סייע וממשיך לסייע לבעלי דירות רבים לפנות שוכר סרבן מהנכס.

עו"ד ליאור שבי - BDICODE

גם ב-2024: משרד עורכי דין ליאור שבי מדורג בדירוג BDICode היוקרתי

אנו גאים לבשר כי גם השנה, ב-2024, אנו מדורגים בדירוג BDICode היוקרתי. אנו מעריכים את ההכרה המקצועית שנותנים למשרדנו ומודים לחברת CofaceBdi על תרומתה לקידום תחום המשפט בישראל. אנו רואים בדירוג זה הבעת אמון נוספת

להמשך קריאה
נגישות

להרשמה לניוזלטר החודשי שלנו:​

Call Now Buttonחייגו | Call