עורך דין תביעת דיבה

מנפצים מיתוסים: עורך דין תביעת דיבה על מה שנכון ולא נכון

תביעות דיבה הן נושא מורכב ומרתק, הן בעיני הציבור הרחב והן בעיני אנשי מקצוע. עם זאת, לא מעט מיתוסים שגויים נשמעים סביב תחום זה, מה שעלול להוביל אנשים לקבל החלטות פזיזות או שגויות. בתור עורך דין תביעת דיבה ולשון הרע אני ער ללא מעט אגדות בנושא. לפניכם מספר מיתוסים שכדאי לנפץ.

מיתוס 1: כל אמירה פוגענית מהווה דיבה

לא נכון. דיבה מוגדרת בחוק הישראלי כפרסום לשון הרע, כלומר פרסום שפוגע בשמו הטוב של אדם או גורם לו נזק. לא כל אמירה פוגענית תיחשב דיבה, אלא רק אם היא עומדת בשלושה תנאים מצטברים:

האמירה היא שקר – לא ניתן לתבוע על אמירה נכונה, גם אם היא פוגענית.

האמירה פורסמה – פרסום יכול להיעשות בע"פ, בכתב, באמצעי תקשורת או בכל דרך אחרת.

הדיבה הייתה מכוונת לאדם חוץ מהנפגע והגיעה למישהו אחר מלבד מי שנפגע מאותו פרסום לשון הרע.

מיתוס 2: רק סלבריטאים יכולים לתבוע דיבה

לא נכון. כל אדם יכול לתבוע דיבה (ואף תאגיד בהתאם לפסיקת בית המשפט העליון), ללא קשר למעמדו הציבורי. יחד עם זאת, מפורסמים לרוב עשויים בקלות רבה יותר להוכיח את הנזק שנגרם להם כתוצאה מהפרסום הפוגעני, מאחר ושמם הטוב חשוב להם במיוחד וניתן במקרים מסוימים להוכיח נזק ממשי.

מיתוס 3: עדיף ליישב סכסוך מחוץ לכותלי בית המשפט

זה לא תמיד נכון. במקרים מסוימים, יישוב סכסוך מחוץ לכותלי בית המשפט עשוי להיות פתרון יעיל וחסכוני. עם זאת, חשוב לזכור שתביעה משפטית עשויה להיות הכלי היחיד שיכול להבטיח שהאדם שפגע בשמכם הטוב יישא באחריות למעשיו ויפצה אתכם על הנזק שנגרם לכם.

צריכים עורך דין תביעת דיבה? פנו אלינו

מיתוס 4: בית המשפט תמיד יפסוק לטובת התובע

לא נכון. בית המשפט בוחן את כל הראיות בתיק ומכריע בהתאם לנסיבות הספציפיות. ייתכן שבית המשפט יקבע שהפרסום לא היה דיבה, או שהנזק שנגרם לתובע אינו משמעותי מספיק כדי להצדיק פיצוי כספי.

מיתוס 5: תביעות דיבה יקרות מאוד ודורשות זמן רב

זה לא תמיד נכון. עלות תביעת דיבה יכולה להשתנות בהתאם למורכבות התיק ולכמות העבודה הנדרשת. ייתכן שתצטרכו לשלם שכר טרחה לעורך דין, אך ייתכן גם שתקבלו החזר הוצאות משפט מהנתבע אם תזכו בתביעה. בנוגע למשך הזמן, תביעות דיבה עשויות להימשך מספר חודשים או אפילו שנים, אך במקרים מסוימים ניתן להגיע להסדר תוך זמן קצר יחסית.

המידע המוצג לא מהווה טיפול/ייעוץ משפטי ולא תחליף לטיפול/ייעוץ משפטי מקצועי.

עו"ד ליאור שבי - BDICODE

גם ב-2024: משרד עורכי דין ליאור שבי מדורג בדירוג BDICode היוקרתי

אנו גאים לבשר כי גם השנה, ב-2024, אנו מדורגים בדירוג BDICode היוקרתי. אנו מעריכים את ההכרה המקצועית שנותנים למשרדנו ומודים לחברת CofaceBdi על תרומתה לקידום תחום המשפט בישראל. אנו רואים בדירוג זה הבעת אמון נוספת

להמשך קריאה
נגישות

להרשמה לניוזלטר החודשי שלנו:​

Call Now Buttonחייגו | Call