עו"ד ליאור שבי - טענת פרעתי

מדריך טענת פרעתי: מתי כדאי ומתי להימנע

רבים שואלים את משרדנו על מונח שגור הקשור להוצאה לפועל העונה לשם "טענת פרעתי". בגדול, ניתן לומר כי ב"טענת פרעתי" החייב טוען כי אינו צריך לשלם יותר וכי אין לו חוב. על פי סעיף 19 לחוק ההוצאה לפועל, נטל הראייה מוטל על החייב, כיוון שהוא טוען כי מילא אחר פסק הדין במלואו.

מתי כדאי להגיש "טענת פרעתי"

אם יש לכם הוכחות בכתב, המעידות על ביצוע תשלום החוב, כמו תדפיסי חשבון בנק או אסמכתא של העברה בנקאית, ניתן להגיש "טענת פרעתי" ולהראות בעצם להוצאה לפועל כי החוב שולם במלואו והנושה לא יכול לבוא אליכם יותר בטענות.

מומלץ להשיג את הראיות/הוכחות/מסמכים כמה שיותר מהר ולהגיש אותם, זאת בהנחה כמובן שמלוא הסכום שולם ואינכם חייבים יותר. לעיתים לא מדובר בעניין של שחור/לבן והרשם עשוי לבחון אם נעשה שינוי בנסיבות לאחר פסק הדין.

מתי לא כדאי להגיש "טענת פרעתי"

אל תגישו "טענת פרעתי" בשום אופן אם אין לכם ביסוס עובדתי כתוב לדברים. אם יתגלה כי הטענה לא מגובה בתשתית מוצקה, אתם עשויים להיות מחויבים בהוצאות נוספות בשל עיכוב הביצוע בתיק הוצאה לפועל ו/או על בזבוז זמן בדיון וכן חושפים לסנקציות שונות במסגרת הוצאה לפועל.

אם אתם לא יכולים לגבות את "טענת פרעתי", ההמלצה היא לא להגיש אותה כלל, על מנת לא להסתבך, בין היתר, עם עיקרון תום הלב הנמצא בפסיקה במקרים רבים ומהווה אבן דרך חשובה בהחלטות של בית המשפט.

עו"ד ליאור שבי - BDICODE

גם ב-2024: משרד עורכי דין ליאור שבי מדורג בדירוג BDICode היוקרתי

אנו גאים לבשר כי גם השנה, ב-2024, אנו מדורגים בדירוג BDICode היוקרתי. אנו מעריכים את ההכרה המקצועית שנותנים למשרדנו ומודים לחברת CofaceBdi על תרומתה לקידום תחום המשפט בישראל. אנו רואים בדירוג זה הבעת אמון נוספת

להמשך קריאה
נגישות

להרשמה לניוזלטר החודשי שלנו:​

Call Now Buttonחייגו | Call