עו"ד ליאור שבי - לשון הרע

לשון הרע וספורט: ביהמ"ש שם גבול להשתלחות בשופטי כדורגל

באתר ערוץ הספורט פורסם על פסק דין שניתן בבית משפט השלום בפתח תקווה, ובו נקבע כי אוהדת כדורגל תשלם לשופט הכדורגל, יגאל פריד, סכום של 50 אלף ש"ח, ובנוסף 7,500 ש"ח הוצאות משפט בעקבות דברים שכתבה נגדו בפייסבוק.

פריד הגיש תביעת לשון הרע בעקבות פוסט שכלל קללות ואף האשמה כי היה מעורב בהימורים במשחק ליגת העל בין מכבי חיפה לבין הפועל באר שבע, אותו ניהל. שופט הכדורגל לא עבר לסדר היום ולמרות שברשת האינטרנט ובאמצעי תקשורת אחרים נכתבים ונשמעים דברים דומים על בסיס יומי, במקרה הזה הוחלט לתבוע את אותה אוהדת.

במקרה נוסף, שופט הכדורגל רועי ריינשרייבר תבע מאוהד בית"ר ירושלים סכום של 50 אלף ש"ח בעקבות דבריו של האוהד בתוכנית רדיו, בה טען כי השופט, שניהל את המשחק בליגת העל בין בית"ר ירושלים לבני סכנין צריך "לשבת בכלא", לדבריו. כזכור, חוק איסור לשון הרע מאפשר הגשת תביעה בסך 70 אלף ש"ח. במקרים שבהם הפרסום נעשה בזדון ניתן לתבוע 140 אלף ש"ח.

לשון הרע וספורט

אלו כמובן לא המקרים הראשונים של לשון הרע ותביעות דיבה בעולם הספורט, בו מעורבות אמוציות ורגשות, הרבה יותר מתחומים אחרים. כוכב נבחרת ארגנטינה, ליונל מסי, זכה בתביעת דיבה נגד העיתון הארגנטינאי, "לה ראסון", שכתב לאחר ההפסד בגמר גביע העולם לגרמניה ב-2014 כי מסי נטל סטרואיד בשם ננדרולון וכך שיפר את יכולתו בטורניר שנערך בברזיל. מסי קיבל 65 אלף יורו במסגרת התביעה ותרם אותם לארגון "רופאים ללא גבולות".

באנגליה, אוהד של קבוצת הכדורגל בלקפול נדרש לשלם 20 אלף ליש"ט לכל אחד משני בעלי הקבוצה אותם השמיץ באתר אינטרנט בפוסטים שכללו תכנים מיניים ולא ראויים. בישראל, שופט הכדורגל משה בוחבוט קיבל פיצוי של 30 אלף ש"ח ממאמן כדורגל אולמות לאחר שהגיש נגדו תביעת לשון הרע. יש כמובן דוגמאות נוספות רבות לתביעות שהתקבלו, וגם לכאלה שנדחו.

יש במה לכולם - גם למשמיצים

תביעות לשון הרע ודיבה היו נפוצות גם במאה ה-20, אך במאה ה-21, עם פריחתן של הרשתות החברתיות, ניתנת במה רחבת היקף כמעט לכל אחד לכתוב את מה שעולה על רוחו ולקבל לכך תפוצה רחבה, אותה לא היה יכול לקבל באמצעי התקשורת המסורתיים.

לכן, קיימת בשנים האחרונות עלייה במספר תביעות לשון הרע בעולם ובישראל, וכן בסכומים הניתנים כפיצוי לאותם נפגעים. משרדנו בעל ניסיון רב בליווי של תובעים ונתבעים בתביעות לשון הרע ובתביעות דיבה. אם אתם חשים שנפגעתם, מוזמנים לפנות אלינו לייעוץ ולליווי מקצועי.

עו"ד ליאור שבי - BDICODE

גם ב-2024: משרד עורכי דין ליאור שבי מדורג בדירוג BDICode היוקרתי

אנו גאים לבשר כי גם השנה, ב-2024, אנו מדורגים בדירוג BDICode היוקרתי. אנו מעריכים את ההכרה המקצועית שנותנים למשרדנו ומודים לחברת CofaceBdi על תרומתה לקידום תחום המשפט בישראל. אנו רואים בדירוג זה הבעת אמון נוספת

להמשך קריאה
נגישות

להרשמה לניוזלטר החודשי שלנו:​

Call Now Buttonחייגו | Call