עו"ד ליאור שבי - גישור

להגיע לעמק השווה: ההבדלים בין סוגי הגישורים

בראשית שנת 2021 נכנסו לתוקף תקנות הנוגעות ליישוב סכסוכים בין הצדדים ומטרתן לייעל את הליך ההתדיינות המשפטית, הסובל מסחבת גדולה בשל העומס הגדול בו מצוי בית המשפט. סחבת זו גורמת לא פעם לעינויי דין, להוצאת כספים מיותרת ולעוגמת נפש גדולה עבור כל הצדדים המעורבים. אז מהם ההבדלים?

קיום דיון מקדמי בין בעלי הדין

נזכיר כי בהתאם לתקנות החדשות, מוטלת על הצדדים חובה לשוחח בטלפון או לקיים שיחת וידאו (זום וכדומה), בין היתר, על מנת לנסות לסיים את המחלוקת עוד לפני הדיון הראשון בבית המשפט. בסיום, הצדדים מגישים דיווח לבית המשפט. זהו עוד צעד שמשקף את הרצון להפחית עומס בעזרת דיונים אלו וכן בדיונים מקדמיים בבית המשפט, שחלקם מתקיימים כבר בימים אלו בהיוועדות חזותית. צעד זה מראה על מגמת התייעלות מבורכת.

פגישת מהו"ת (ניסיון גישור ללא תשלום)

בתביעה בה הסכום שהגיש התובע עולה על 40 אלף שקל, הצדדים נשלחים (למעט חריגים) לפגישת מהו"ת, ללא תשלום (מהו"ת – מידע, היכרות ותיאום). בפגישת המהו"ת יושבים עם מגשר שמנסה להבין מהצדדים אם קיים סיכוי ליישוב המחלקות מחוץ לכותלי בית המשפט. במידה והצדדים מראים נכונות להגיע להסדר ללא התערבות בית המשפט באותה פגישת מהו"ת, יתקדמו הצדדים לגישור בעלות של 400 ש"ח לשעה בתוספת מע"מ, בעבור כל צד.

גישור אצל מגשר חיצוני

למרות ניסיונות הייעול הללו, אנו ממליצים להימנע, ככל הניתן, מהגעה לדיון בבית המשפט וקודם כל לנסות לפתור את המחלוקת בעזרת מגשר חיצוני. זכרו כי אתם יכולים לחזור בכל שלב לבית המשפט אם אתם רואים שהליך הגישור נקלע למבוי סתום.

באופן כללי ניתן לומר כי הליך גישור פחות יקר ויש בו גמישות גדולה יותר. בסיום הגישור ההליך מקבל חותמת רשמית של בית המשפט, כלומר בית המשפט מאשר את ההסדר כפסק דין מחייב, כך שהוא מוכר וניתן לאכוף אותו בהוצאה לפועל, למרות שהוסדר באמצעות מגשר חיצוני.

עו"ד ליאור שבי - BDICODE

גם ב-2024: משרד עורכי דין ליאור שבי מדורג בדירוג BDICode היוקרתי

אנו גאים לבשר כי גם השנה, ב-2024, אנו מדורגים בדירוג BDICode היוקרתי. אנו מעריכים את ההכרה המקצועית שנותנים למשרדנו ומודים לחברת CofaceBdi על תרומתה לקידום תחום המשפט בישראל. אנו רואים בדירוג זה הבעת אמון נוספת

להמשך קריאה
נגישות

להרשמה לניוזלטר החודשי שלנו:​

Call Now Buttonחייגו | Call