עורך דין לפשיטת רגל ליאור שבי - על חוק חדלות הפירעון

חדלות פירעון ופשיטת רגל בתקופת משבר קורונה: הבינו את הסיטואציה ופעלו בזמן!

בתקופת משבר עולמי שבה רבים אינם תלויים בעצמם לשם תפעול פעילותם העסקית, המונח 'חדלות פירעון' הפך נפוץ יותר. לאורך השנה האחרונה, נשללה מבעלי עסקים רבים האפשרות להתפרנס, ואלו צברו חובות רבים. עד לא מזמן, נושא חדלות פירעון ופשיטת רגל, היה סממן לכישלון שממנו קיים קושי רב להשתקם.

אלא שבשל משבר הקורונה, יותר ויותר עצמאים ובעלי עסקים נקלעו לחובות, לאו דווקא בשל התנהלות בעייתית, אלא בעקבות כוח עליון, בדמות הקפאת פעילות וסגירת המשק. רפורמת חדלות הפירעון שנכנסה לתוקף ב-2019, צפויה לסייע לנפגעים מן המשבר; היא אמורה לקצר את ההליך ולהביא להסדר חוב מוצלח יותר בין הנושים לבין בעלי החוב. הרפורמה רלוונטית לבעלי עסקים שנפתחו הליכים נגדם או על-ידם, לאחר 15 בספטמבר 2019, והיא מבחינה בין מי שחובותיהם מסתכמים בפחות מ-150 אלף ש”ח לבין מי שחובותיהם גבוהים מכך.

חשוב לציין: הרפורמה שעליה מדובר לא רלוונטית במיוחד למי שמסתבכים בחובות לעתים תכופות, אלא גם למי שנכנסו לבור כלכלי בשל משבר הקורונה. יתרון מסוים ברפורמה היא מתן האפשרות לעצמאים במקרים מסוימים לשלם את חובותיהם לעובדים השכירים שהוצאו לחופשה כפויה או פוטרו. את כל הפרטים בנושא מומלץ לברר מול עורך דין לפשיטת רגל ולחדלות פירעון, בעל ניסיון והבנה בתחום.

מה ההשלכות של הרפורמה המדוברת?

עד כה, על אף הנתונים היבשים המצביעים על עלייה בכמות הבקשות לפושטי רגל בשל משבר הקורונה, לא נרשמו במשרדנו מקרים רבים יותר של פושטי רגל באופן משמעותי במיוחד. יחד עם זאת, בתקופה הזו ישנה היענות גדולה יותר להליך חדלות פירעון (פשיטת רגל), משתי סיבות עיקריות. האחת, היא חוק חדלות הפירעון החדש שמעודד את החייבים להיכנס להליך, כמוצא אחרון כמובן, לטובת שיקום כלכלי ולקבלת צו הפטר (צו מבית המשפט שאיתו ניתן לפתוח דף חדש ללא חובות). השנייה, היא ההבנה שבעקבות משבר הקורונה ופגיעתו הכלכלית הקשה בענפים השונים, עסקים רבים כבר לא יצליחו לשקם את עצמם ולעמוד שוב על הרגליים.

חשיבותו של הטיימינג בהליך

כעורך דין העוסק בתחום פשיטת רגל וחדלות פירעון, זה המקום לחדד את חשיבותו של תזמון תחילת ההליך. ישנם אנשים ו/או עסקים שהגיעו למצב של חדלות פירעון, אך למעשה “מקדימים תרופה למכה”, כלומר עוד בטרם נקיטת סנקציות נגדם של גבייה במסגרת הוצאה לפועל, הם נכנסים להליך חדלות פירעון לטובת שיקום כלכלי, תוך קבלת הגנה מעיקולים ומהגבלות ואפשרות לנהל חשבון בנק ללא יצירת חובות חדשים. מחד גיסא, הדבר מאפשר אוויר לנשימה ללא עיקולים על חשבונות הבנק, המשכורות וכו', ומאידך גיסא, מכניס אותם למסלול של שיקום וחינוך כלכלי.

יחד עם זאת, יש אנשים ו/או עסקים המגיעים להליך זה לאחר ניסיונות חוזרים ונשנים לשקם את עצמם או את העסק, ללא הצלחה. במקרה כזה, כבר ננקטים נגדם הליכי הוצאה לפועל דה פקטו, מצב שלבטח איננו נעים לאיש. 

בשורה התחתונה

ככל שאדם פרטי, עסק או חברה, הגיעו למצב של חדלות פירעון, ולצערם כבר אין מוצא כלכלי אחר, ניתן במקרים הללו למזער את הנזק, זאת תוך תכנון וייעוץ משפטי נכון, הניתן על ידי עורך דין בעל ההבנה והניסיון הנדרשים.

עו"ד ליאור שבי - BDICODE

גם ב-2024: משרד עורכי דין ליאור שבי מדורג בדירוג BDICode היוקרתי

אנו גאים לבשר כי גם השנה, ב-2024, אנו מדורגים בדירוג BDICode היוקרתי. אנו מעריכים את ההכרה המקצועית שנותנים למשרדנו ומודים לחברת CofaceBdi על תרומתה לקידום תחום המשפט בישראל. אנו רואים בדירוג זה הבעת אמון נוספת

להמשך קריאה
נגישות

להרשמה לניוזלטר החודשי שלנו:​

Call Now Buttonחייגו | Call