מקלדת

הפכתם ל"גיבורי מקלדת" והתחרטתם? עורך דין דיבה מסביר מה לעשות

בתור משרד שמתמחה בין היתר בדיני לשון הרע ובתביעות דיבה, אנו עדים על בסיס כמעט יומיומי למקרי לשון הרע באינטרנט, זאת בשל פריחת הרשתות החברתיות. בעידן הדיגיטלי של היום קל יותר מתמיד לאנשים להפוך ל"גיבורי מקלדת" – אנשים שמתחבאים מאחורי מסכים כדי להפיץ מידע שקרי או להשמיץ אחרים. עם זאת, מה שרבים לא מבינים הוא שלפעולות שלהם באינטרנט עלולות להיות השלכות משפטיות חמורות.

הוצאת דיבה, בין אם היא מתרחשת באופן מקוון או לא מקוון, היא עניין חמור שעלול להכתים את המוניטין, להרוס מערכות יחסים ואפילו להשפיע על פרנסה. בישראל קיימים חוקי לשון הרע כדי להגן על אנשים ועסקים מפני פרסומים כוזבים ומזיקים שנכתבים מתוך כוונה לפגוע בשם הטוב.

יכול להיות שגם אתם, בעידנא דריתחא, הפכתם ל"גיבורי מקלדת" והתחרטתם. קודם כל חשוב שתזכרו שתמיד עדיף לחכות שעה ולהירגע ורק אז לשקול בכובד ראש אם לכתוב דברים שעלולים להתפרש כמכפישים ושיסבכו אתכם בהליך משפטי.

אולם, אם בכל זאת מצאתם את עצמכם בצד המכפיש, חשוב לנקוט בפעולה מיידית ולהתייעץ עם עורך דין דיבה. עו"ד המנוסה בתחום יעזור לכם להבין את הטענות הספציפיות שהועלו על ידי התובע ואת הבסיס לתביעה.

בסבירות גבוהה עורך הדין ינחה אתכם לאסוף כל ראייה שתומכת בהגנה שלכם מפני תביעת לשון הרע: מיילים, פוסטים ברשתות חברתיות, הודעות טקסט או כל סוג של תקשורת הרלוונטי למקרה. עו"ד לשון הרע יספק לכם הנחיות לגבי זכויותיכם, הגנות פוטנציאליות וההליך המשפטי הכרוך בהגנה.

במקרים לא מעטים קיימת אפשרות להגיע לפשרה עם התובע מחוץ לכותלי בית המשפט. משא ומתן להסדר יכול לסייע בפתרון סכסוך לשון הרע ללא צורך בהתדיינות מתמשכת – חיסכון בזמן, כסף ולחץ מיותר לכל הצדדים המעורבים.

כעורך דין דיבה, תפקיד משרדנו הוא להדריך לקוחות בהליך המשפטי, החל מהגשת תביעת לשון הרע או כתב הגנה ועד לייצוג בבית המשפט במידת הצורך. אנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם הלקוחות כדי להבין את מלוא היקף הנזק שנגרם מההצהרות המשמיצות ולחפש סעדים מתאימים.

בנוסף לנקיטת צעדים משפטיים, ישנם צעדים שניתן לנקוט כדי למתן את ההשפעה של לשון הרע ולהגן על המוניטין. זה כולל עיסוק באמירות המשמיצות בצורה אסטרטגית ומדודה, הימנעות מעיסוק בהתנהגות דומה והתמקדות בבניית נוכחות חיובית באינטרנט.

חשוב להיות מודע למה שאתם מפרסמים באינטרנט ולהימנע גם משיתוף תוכן משמיץ. גם אם התוכן לא נכתב על ידכם, כבר היו תקדימים שבהם אנשים הורשעו בתביעת לשון הרע על שיתוף פוסט בלבד. מוזמנים לפנות למשרדנו בכל שאלה בנושא או בנושא אחר.

עו"ד ליאור שבי - BDICODE

גם ב-2024: משרד עורכי דין ליאור שבי מדורג בדירוג BDICode היוקרתי

אנו גאים לבשר כי גם השנה, ב-2024, אנו מדורגים בדירוג BDICode היוקרתי. אנו מעריכים את ההכרה המקצועית שנותנים למשרדנו ומודים לחברת CofaceBdi על תרומתה לקידום תחום המשפט בישראל. אנו רואים בדירוג זה הבעת אמון נוספת

להמשך קריאה
נגישות

להרשמה לניוזלטר החודשי שלנו:​

Call Now Buttonחייגו | Call