הונאות דיגיטליות

הממשל הפדרלי בארה"ב פועל בעוצמה על מנת לעצור את ההונאות הדיגיטליות

בתחילת החודש פורסם, כי שני ישראלים נתבעו בארה"ב על ידי נציבות המסחר בחוזים עתידיים (CFTC) בסכום של עשרים מיליון דולרים, בגין הונאת לקוחותיהם בארה"ב. לפי כתב התביעה, שני הישראלים, טל ולריולה ואיתי ברק, באמצעות חברה בשם "דיגיטל פלטינום" שהקימו, הונו עשרות אלפי לקוחות בארה"ב, וגרמו להם להפסיד סכומי כסף אדירים תוך הצגת מצגי שווא. תביעה זו מלמדת על חוסר הסבלנות שיש לממשל בארה"ב כלפי הונאות דיגיטליות למיניהן.

מה הבעיה במסחר באופציות בינאריות?

זה זמן מה שהרשות לני"ע בארה"ב (ה-SEC), הרשות לרגולציה פיננסית (FINRA), ה-FBI וגופים נוספים, מעלים הילוך נגד חברות שונות שמציעות מסחר באופציות בינאריות לרבות פורקס וכו', ואף כנגד מוטציות שונות שצצו לאחרונה כמו סחר בביטקוין ומטבעות קריפטו שונים. 

הבעיה עם הפעילות של אותן חברות, שרבות מהן אינן עומדות בתנאי הרגולציה הקפדניים במיוחד (רישיון מסחר, רישיון מטעם הרשות לניירות ערך, חשבון נאמנות מיוחד לכספי הלקוח ועוד), ולכן הן אינן מורשות לפעול כדין בארה"ב. ואכן, רובן אינן פועלות בארה"ב, בעיקר משום שהממשל הפדרלי בארה"ב נוקט יד קשה כנגד אותן חברות, אך הן כן מרשות לעצמן לפעול בשווקים רבים, בעיקר היכן שהרגולציה נוטה שלא להתעסק בנושא, כמו רוסיה, מלזיה, סינגפור, איחוד האמירויות, הונג קונג ועוד (בישראל נאסר על החברות הללו לעסוק במסחר באופציות בינאריות, הן כלפי תושבי ישראל והן כלפי תושבים מחוץ לישראל). 

אופציות בינאריות

מה שאותן חברות עושות לרוב הוא "לדמות מסחר". למה הכוונה? כאשר אנו קונים מניה בבורסה למשל, אותה מניה רשומה על שמנו (אמנם בחברה רישומית ייעודית לצורך המסחר, אך עדיין, המניה או המניות שאנו קונים בעסקה רשומה על שמנו). עם זאת, אותן חברות המדמות מסחר, לא באמת רושמות מניה על שם הלקוחות שלהם, אלא פשוט מציגות אופציות שונות למסחר על בסיס נתוני שוק קיימים. אותם לקוחות מתפתים להגיע לרוב דרך מודעות אינטרנט מפתות, אשר נועדו למשוך את הלקוחות התמימים ביותר. 

החברות הללו מציעות ללקוחות שלהן בפועל להמר ומייעצות ללקוחות (ללא רישיון מסחר): האם מדד מסוים, מניה מסוימת, מטבע מסוים וכדומה, יעלו או ירדו בערכם. מדובר בעצם בקזינו מוסווה, כאשר אפילו אם הלקוח "זוכה", נציגי המכירות של אותן חברות מפעילים עליו לחצים אדירים להמשיך ולסכן את כספו, עד שיפסיד אותו. מודל הרווח של החברות, הוא כזה שהם מרווחים רק מכספי ההשקעה של הלקוחות שלהם: אם הלקוח מרוויח, הן מפסידות, ולכן, התמריץ שלהן כמובן לרושש את הלקוחות שלהם כמה שרק ניתן. 

משרדנו מתמחה בייצוג לקוחות בארץ ובחו"ל אשר נפגעו מפעילותן של חברות מסוג זה והפסידו את כספם. במקרים רבים, ניתן להשיב חלק לא מבוטל מאותם כספים, אשר נגזלו שלא כדין מאנשים תמימים. 

עו"ד ליאור שבי - BDICODE

גם ב-2024: משרד עורכי דין ליאור שבי מדורג בדירוג BDICode היוקרתי

אנו גאים לבשר כי גם השנה, ב-2024, אנו מדורגים בדירוג BDICode היוקרתי. אנו מעריכים את ההכרה המקצועית שנותנים למשרדנו ומודים לחברת CofaceBdi על תרומתה לקידום תחום המשפט בישראל. אנו רואים בדירוג זה הבעת אמון נוספת

להמשך קריאה
נגישות

להרשמה לניוזלטר החודשי שלנו:​

Call Now Buttonחייגו | Call