עוקץ קריפטו

היזהרו מעוקץ קריפטו חדש: סיפורי מקרה שהגיעו למשרדנו

בשנה האחרונה אנו עדים לעלייה מדאיגה בפעילויות הונאות דיגיטליות בתחום הקריפטו. כמשרד עורכי דין המתמחה בהונאות מסחר דיגיטליות, אנו רוצים להזהיר אתכם ולשתף במקרים רבים שהגיעו למשרדנו, בהם אנשים רבים נפלו קורבן לעוקץ קריפטו חדש.

עוקץ זה מתחיל בהתכתבות רנדומלית בלתי מזיקה לכאורה בפלטפורמות כמו ווטסאפ, אינסטגרם, טלגרם או פייסבוק, בין שני אנשים, שבמסגרתה אדם כלשהו פונה אליך "בטעות" ולרוב אדם זה מתחזה לאישה פיקטיבית נאה, אך אותה ההתכתבות "מקרית" מובילה בסופו של יום להונאת רשת מתוחכמת שבה אנשים תמימים מאבדים את כספם, באמצעות מסחר בנכסים דיגיטליים ומטבעות קריפטו, בהמלצת אותה בחורה פיקטיבית "שבמקרה" יצרה עמך קשר. 

לא מעט אנשים חושבים ש"לי זה לא יקרה", אך הם נעקצים בסכומי כסף גדולים מאוד, בזמן שהכל לכאורה מתחיל מהתכתבות תמימה ורנדומלית באחת הרשתות החברתיות עם אותו אדם פיקטיבי, שכמעט תמיד פועל מול הנעקץ התמים בדרך של התכתבות בלבד ולא שיחה קולית/וידאו.

אופן הפעולה פשוט למדי. כמעט תמיד זו אישה (או יותר נכון גבר שמתחזה לאישה), הפועלת לעיתים קרובות תחת כינויים שונים, פונה לקורבנות פוטנציאליים בשיטת "פישינג" ומשכנעת אותם לבצע טרנזקציה (פעולת מסחר) לפלטפורמת קריפטו ספציפית (לרוב מדובר על ארנק קר של אותו נוכל), תחת סיפור כיסוי של השקעה בהנפקת מטבע דיגיטלי חדש או השקעה כזו או אחרת שתניב רווח גבוה לאותו נעקץ.

באמצעות מניפולציות שונות, אותם קורבנות תמימים משתכנעים להעביר את המטבעות הדיגיטליים שלהם תחילה דרך בורסות קריפטו שונות כמו Binance או Bit2C שבאמצעותן הם ממירים כסף רגיל כמו דולר או יורו למטבע דיגיטלי ומשם לאותו ארנק קר של הנוכל. פעולה זו באה לטשטש עקבות ולגלות מאוחר מדי שהכספים הועברו לארנק קר בלתי ניתן לאיתור.

משיכת הנכסים הגנובים או השבת הכסף שנגנב הופכת למשימה מפרכת, בטח ובטח בלי סיוע מעורך דין הונאות קריפטו. אז מה עושים? אחת הדרכים, למשל, היא לפנות לבורסות הקריפטו, הכפופות לכללי רגולציה מחמירים. באמצעות מומחיותו של עורך דין הבקי בהונאות דיגיטליות ובכללי הרגולציה, ניתן לנקוט בצעדים משפטיים מולם ולפעול להשבת הכספים שנלקחו במרמה מאותו קורבן תמים.

חשוב לציין שזהו רק פן אחד של בעיה רחבה יותר הפוקדת את התעשייה הזו שרק משתכללת עם השנים. מלבד הונאות מסחר במטבעות קריפטוגרפיים והיותר שכיחות לאחרונה, מתבצעות גם הונאות מסחר במסווה של פורקס, מסחר באופציות בינאריות, ב-NFT ועוד. אנשים חסרי מצפון מפתים קורבנות בעזרת הבטחות להזדמנויות ליצירת רווח מהיר. עם זאת, המניעים האמיתיים שלהם רחוקים מלהיות טהורים – הם "עושים קופה" על חשבונכם.

ריבוי ניסיונות ההונאה מדגיש את ההתפתחות ותחכום הנוכלים בשיטות ערמומיות אלה. כתגובה לאיום ההולך וגובר זה במיוחד, חשוב להיות עירניים מאוד ולנקוט בצעדי מנע כדי להגן על השקעותיכם וכספיכם – ולהתייעץ עם מומחה בתחום. תזכרו לא למהר להיכנס לתחום לא מוכר לפני שאתם עושים שיעורי בית. אפשר למנוע עוגמת נפש גדולה כאשר מתייעצים מראש ונעזרים בשירותיהם של אנשי מקצוע מומחים ועורכי דין המתחמים ברגולציה וערים לסכנות ולתחבולת בהונאות מסחר דיגיטליות ברשת. 

למשרדנו התמקצעות ייחודית ומוכחת במשך שנים בהשבת כספים לתושבי ישראל ולתושבי חו”ל שנפגעו ממסחר דיגיטלי זה.

עו"ד ליאור שבי - BDICODE

גם ב-2024: משרד עורכי דין ליאור שבי מדורג בדירוג BDICode היוקרתי

אנו גאים לבשר כי גם השנה, ב-2024, אנו מדורגים בדירוג BDICode היוקרתי. אנו מעריכים את ההכרה המקצועית שנותנים למשרדנו ומודים לחברת CofaceBdi על תרומתה לקידום תחום המשפט בישראל. אנו רואים בדירוג זה הבעת אמון נוספת

להמשך קריאה
נגישות

להרשמה לניוזלטר החודשי שלנו:​

Call Now Buttonחייגו | Call