הונאות בנקאיות

הדבש – והעוקץ: איך אפשר להיזהר מהונאות דיגיטליות בנקאיות?

בשנים האחרונות הבנקאות עברה שינוי מקצה לקצה. עוד ועוד סניפים נסגרים והשירות של הבנקים מושתת במידה רבה על הפלטפורמות הדיגיטליות. פעולות בשירות עצמי באפליקציה מחליפות שיחה עם בנקאי והעברות של סכומי כסף גדולים מתבצעות בלחיצת כפתור אחת.

עם זאת, נוחות זו כרוכה גם בסיכונים. נוכלים ממציאים כל הזמן דרכים חדשות לניצול נקודות תורפה במערכות בנקאות דיגיטליות. כדי להגן על הכסף שלכם, חשוב להיות ערניים ומודעים להונאות בנקאות דיגיטליות אפשריות וניסיונות עוקץ. הנה כמה טיפים שצברנו עם השנים, בתור משרד שמתמחה בהונאות דיגיטליות.

  1. הורידו והשתמשו רק באפליקציות הרשמיות של הבנקים. הימנעו מאפליקציות או מאתרים של צד שלישי, מכיוון שהם עשויים להיות זדוניים ונועדו לגנוב את פרטי חשבון הבנק שלכם.

  2. עדכנו באופן קבוע את מערכת ההפעלה, תוכנת האנטי וירוס ואפליקציות הבנק. עדכונים אלה כוללים לעתים קרובות תיקוני אבטחה המגנים מפני האיומים האחרונים.

  3. היזהרו ממיילים, מהודעות טקסט או משיחות לא רצויות המבקשות את המידע האישי או הבנקאי שלכם. נציגי שירות של הבנקים יבקשו מכם מידע לצורך זיהוי, אך לא מידע רגיש כמו מספר כרטיס אשראי או ססמאות.

  4. צרו סיסמאות חזקות וייחודיות לחשבונות המקוונים שלכם. השתמשו בשילוב של אותיות, מספרים ותווים מיוחדים והימנע ומשימוש במידע שניתן לנחש בקלות כמו ימי הולדת או שמות.

  5. עקבו אחר החשבונות שלכם באופן תדיר. מומלץ לבדוק את פירוט החיובים והעסקאות שלכם כדי לזהות פעילות חשודה. דווחו על כל עסקה לא מזוהה לבנק באופן מיידי. אמנם הבנק מפעיל אמצעי זהירות משלו, אך כדאי לסמוך רק על עצמכם ולבצע בדיקה כפולה ואף משולשת.
עו"ד ליאור שבי - BDICODE

גם ב-2024: משרד עורכי דין ליאור שבי מדורג בדירוג BDICode היוקרתי

אנו גאים לבשר כי גם השנה, ב-2024, אנו מדורגים בדירוג BDICode היוקרתי. אנו מעריכים את ההכרה המקצועית שנותנים למשרדנו ומודים לחברת CofaceBdi על תרומתה לקידום תחום המשפט בישראל. אנו רואים בדירוג זה הבעת אמון נוספת

להמשך קריאה
נגישות

להרשמה לניוזלטר החודשי שלנו:​

Call Now Buttonחייגו | Call