עו"ד ליאור שבי - מיסוי נדל"ן

דירה להשקעה: שאלות ותשובות בנוגע למיסוי

החלטתם לקנות דירה אבל לא לצורך מגורים, אלא לצורך השקעה. דרך דירה להשקעה אתם יכולים להרוויח דמי שכירות חודשיים ולאחר מכן למצוא את המועד המתאים למכירת הדירה במחיר גבוה יותר ולקטוף תשואה נאה. דירה להשקעה כוללת לא מעט היבטי מס, גם ברכישה וגם במכירה. אלו השאלות הנפוצות הקשורות למיסוי דירה להשקעה.

מכרתי דירה. האם חייבים לשלם מס שבח?

מס שבח מחושב בעת מכירת דירה, והוא מתייחס לרווח ההון הנוצר בעקבות המכירה. אם אתם בעלים של דירת מגורים יחידה ואין דירות נוספות הרשומות על שמכם, ייתכן ואתם זכאים לקבל פטור ממס שבח. בשביל שזה יקרה יש להיות בעלים של הדירה במשך 18 חודשים והייעוד שלה צריך להיות דירת מגורים (ולא להסב אותה לעסק למשל).

במקרה כזה תהיו פטורים ממס עד סכום של 4.6 מיליון שקלים. אם יש לכם יותר מדירה אחת, תשלמו על המכירה מס שבח של 25% מתוך השבח נטו שנוצר בעת מכירת הדירה (לאחר קיזוז הוצאות רכישה והשבחה של הנכס), לפי חישוב לינארי (כלומר על השבח שנוצר החל משנת 2014).

חשוב לציין כי קיימים בחוק פטורים והקלות נוספות במס שבח, לרבות פטור ממס שבח למשפרי דיור שבבעלותם שתי דירות, פטור במכירת שתי דירות ביחד לצורך רכישת דירה אחת, פטור על העברת נכס בעקבות הסכם גירושין, עסקאות מתנה ועוד.

אנחנו מעוניינים לרכוש דירה להשקעה. צריכים לשלם מס רכישה?

יש מדרגות מס על רכישת דירה. אם אין בבעלותכם דירה או דירות נוספות, עד סכום של 1.8 מיליון שקלים תהיו פטורים מתשלום מס. עד 2.1 מיליון שקלים תשלמו מס של 3.5% מהסכום. בדירות יקרות יותר המיסוי הופך לגבוה יותר: מעל 18.4 מיליון שקלים תשלמו 10% מס רכישה. אם יש כבר דירה בבעלותכם לא תקבלו פטור ותשלמו מס על כל סכום. זה מתחיל מ-8% עד 18.4 מיליון שקלים ו-10% מעל הסכום הזה.

אנחנו רוצים לקנות דירה ולהשכיר. יש על כך מס?

גם כאן יש מדרגות מס. אם הסכום בו אתם משכירים את הדירה נמוך מ-5,525 שקלים לחודש, אתה פטורים מתשלום מס. מעל 5,525 אפשר לבחור באחד משלושה מסלולים: מסלול הפטור ממס (מלא או חלקי), או מסלול חיוב במס מופחת בשיעור של 10%, או חיוב במס לפי מדרגות המס בהתאם למכלול הכנסות, כאשר מדרגת המס הראשונה היא 31%.

אנחנו תושבי חוץ. צריכים לשלם מס שבח כמו ישראלים?

אם אתם תושבי חוץ תידרשו לשלם מס שבח, אלא אם כן אין לכם דירה נוספת בישראל או במדינה בה אתם במעמד של אזרחים.

דירה להשקעה קשורה להכנסות שלנו?

יש מס שנקרא מס יסף. מי שהכנסתו השנתית מכל מקורות ההכנסה שלו גבוהה מ־663,240 שקלים, נדרש לשלם עוד 3% מס על כל שקל הגבוה מסכום זה.

בכל שאלה נוספת או אם משהו לא ברור בנושאים הללו, מוזמנים להתייעץ עם מחלקת הנדל"ן במשרדנו.

אין לראות בדברים אלו ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי פרטני ובכל מקרה מומלץ להתייעץ בנושא עם עורך דין המתמחה במיסוי מקרקעין.

עו"ד ליאור שבי - BDICODE

גם ב-2024: משרד עורכי דין ליאור שבי מדורג בדירוג BDICode היוקרתי

אנו גאים לבשר כי גם השנה, ב-2024, אנו מדורגים בדירוג BDICode היוקרתי. אנו מעריכים את ההכרה המקצועית שנותנים למשרדנו ומודים לחברת CofaceBdi על תרומתה לקידום תחום המשפט בישראל. אנו רואים בדירוג זה הבעת אמון נוספת

להמשך קריאה
נגישות

להרשמה לניוזלטר החודשי שלנו:​

Call Now Buttonחייגו | Call