עו"ד ליאור שבי - הגשת תביעה תושבי חו"ל

גרים בחו"ל ורוצים להגיש תביעה בישראל? אפשרי גם בלי לטוס

במהלך עבודתנו במשרד אנו נתקלים במקרים רבים בהם ישראלים, שגרים בחו"ל, מעוניינים להגיש תביעה בישראל, אבל לא יכולים או לא רוצים להגיע פיזית לארץ ולכן מוותרים על זכותם לתבוע. יש כאלה שעקב המרחק הפיזי, המצב הרפואי, לו"ז עסקי צפוף, מצב כלכלי וכו', מוותרים על הגשת תביעה בישראל בשל האפשרות שיזומנו לדיונים בבית המשפט בארץ. כאן אנחנו נכנסים לתמונה ומסבירים לתושבי חו"ל, כי קיימת אפשרות לנהל את הדיון מרחוק, ללא צורך להגיע לישראל.

מה זה היוועדות חזותית?

משבר הקורונה גרם לנזק לא קטן במישורים רבים (בריאותיים, כלכליים ועוד), אך גם שינה דפוסי חשיבה שהיו מקובעים קודם לכן. בהתאם לתקנות החדשות, שנכנסו לתוקף ב-1.1.2021, קיימת אפשרות לקיים דיונים בשיחות וידאו. אמנם בית המשפט לא מחויב לכך, אך המגמה הרווחת בשנים האחרונות היא לאשר את קיומם של דיונים בהיוועדות חזותית, כמו כל דיון פיזי אחר.

תקנה 72 קובעת כי בית המשפט רשאי להתיר שמיעת עדות בדרך של היוועדות חזותית (בפלטפורמות של שיחות וידאו כגון סקייפ, זום וכדומה). ברוב המקרים, וכאשר הנסיבות מצדיקות זאת, בית המשפט ייעתר לבקשה. לדוגמה: עלות גבוהה של טיסה ושהות בישראל למי שמתגורר במדינה רחוקה, בעיות משפחתיות המצריכות הישארות במדינה הזרה וסיוע לקרובים, מצב רפואי אישי שמקשה על ההגעה, מצב ביטחוני מתוח ועוד.

היתרונות של ניהול תביעה מרחוק

אם אתם גרים בחו"ל ויש עניין משפטי לא פתור בישראל, דעו כי במקרים רבים אין צורך להגיע פיזית לארץ וניתן לנהל באמצעות משרדנו את התביעה מרחוק בווידאו. יש כמובן יתרונות לא מעטים וכמעט ברוב המקרים יעדיפו לנהל את ההליך מרחוק. היתרון המשמעותי ביותר הוא שאין לכם צורך לבזבז זמן וכסף על הגעה לישראל, שנמצאת במרחק של אלפי קילומטרים ממרבית מדינות אירופה ומארצות הברית למשל.

גם כאשר קיימים יחסים תקינים וקולגיאליים בין הצדדים ובין עורכי הדין, אפשר לבקש בהסכמת הצדדים מבית המשפט – אפשרות של היוועדות חזותית וכך לחסוך לכם את הטרחה שבהגעה לישראל. סביר להניח כי בעתיד בית המשפט ירחיב אף יותר את השימוש בטכנולוגיה לטובת ייעול המערכת, כפי שקורה לאחרונה וללא בקשה של מי מהצדדים, אנו עדים ליותר ויותר דיונים שמתקיימים ללא נוכחות פיזית באולם הדיונים וזאת לטובת ניהול הדיון באמצעי וידאו, ממש כמו כל דיון אחר שמתנהל פיזית וחוסך לכולם זמן יקר. חשוב גם לציין כי אפשרות ניהול הליך בבית המשפט בווידאו מרחוק – רלוונטי גם לגבי לצדדים נתבעים ולאו דווקא רק לצד שתובע.

הביקורת על המהלך

יש כאלו הטוענים כי למרות החיסכון בזמן ובכסף, והייעול של ההליך המשפטי, אין תחליף למפגש פרונטלי בבית המשפט וכי השופט ועורכי הדין, במיוחד אלו המבצעים חקירה, צריכים להתרשם מהאדם הנמצא מולם ולא על גבי מסך.

עם זאת, המציאות מוכיחה כי עזרי וידאו, שנכנסו לשימוש מאסיבי בשנים האחרונות, מהווים תחליף מצוין לנוכחות פיזית. ראשי ממשלה ונשיאים, מנכ"לים ודירקטורים בתאגידי ענק, עורכים על בסיס יומיומי שיחות וידאו ומקבלים החלטות הרות גורל בלי צורך במפגש סביב שולחן אחד. כך גם בבית המשפט ניתן לקבל החלטות חשובות כאשר יש צד שנמצא רחוק.

למשרד עורכי דין ליאור שבי ניסיון רב ומוצלח בטיפול ובניהול דיונים מרחוק בבית המשפט עם לקוחות המתגוררים בחו"ל. אם גם אתם גרים בחו"ל ורוצים לתבוע בישראל, אתם מוזמנים לפנות אלינו לייעוץ ונסייע לכם.

עו"ד ליאור שבי - BDICODE

גם ב-2024: משרד עורכי דין ליאור שבי מדורג בדירוג BDICode היוקרתי

אנו גאים לבשר כי גם השנה, ב-2024, אנו מדורגים בדירוג BDICode היוקרתי. אנו מעריכים את ההכרה המקצועית שנותנים למשרדנו ומודים לחברת CofaceBdi על תרומתה לקידום תחום המשפט בישראל. אנו רואים בדירוג זה הבעת אמון נוספת

להמשך קריאה
נגישות

להרשמה לניוזלטר החודשי שלנו:​

Call Now Buttonחייגו | Call