עו"ד ליאור שבי - חוק שיקים ללא כיסוי

בדומה לקורונה: הסרת הגבלות בבנק לפי חוק שיקים ללא כיסוי בשל המלחמה

משרד המשפטים ובנק ישראל הודיעו מוקדם יותר החודש כי שיקים שסורבו בגלל שלא היה להם כיסוי במהלך חודש אוקטובר, לא ייכללו ברשימת השיקים הגורמים להגבלות על חשבון הבנק עפ"י חוק שיקים ללא כיסוי, זאת בשל מצב המלחמה בו נמצאת ישראל מאז 7 באוקטובר. ההחלטה תקפה עד לסוף נובמבר ועשויה להיות מוארכת.

בהחלטה, שגובתה על ידי הכנסת, נקבע כי שיקים אלו, שאין להם כיסוי, יוסרו מרשימת השיקים למשלוח התראה בגין חמישה שיקים ללא כיסוי. ומי זכאים להקלה זו? תושבי היישובים שנפגעו במלחמה, המשרתים במילואים ובנות ובני זוגם, נעדרים, חטופים או שבויים ובני משפחותיהם, נפגעי פעולות איבה ובני משפחותיהם ועוד.

בתור משרד שמומחה בדיני בנקאות, חשוב לציין כי גריעת השיקים מהרשימה אינה פוטרת מהעברת התשלום למוטב ומהשלכות אחרות שעלולות להיות לאי תשלום הצ'ק, כגון הליכי הוצאה לפועל. בימים כתיקונם מוטלות הגבלות על חשבון הבנק בעקבות סירוב של 10 שיקים.

כזכור, בתקופה הקורונה פורסמו תקנות שיקים ללא כיסוי מעודכנות, עם סייגים לתחולת החוק בשל התמשכות משבר הקורונה. לפי תקנות אלה, שיק שסורב בחודשים הראשונים של משבר הקורונה לא ייספר במניין השיקים החוזרים. המשמעות היא שאם חשבון בנק הוגבל בעקבות שיק שחזר בתקופה הזו, ההגבלה עליו תבוטל.

גם אז, כמו היום, חשוב להתייעץ עם עו"ד מומחה בדיני בנקאות כדי להבין את ההשלכות הכוללות של ההגבלות בבנק. אם אתם נמנים על אחת האוכלוסיות שהוזכרו ויש לכם שאלות בנושא – מוזמנים לפנות אלינו ונסייע ככל הניתן.

עו"ד ליאור שבי - BDICODE

גם ב-2024: משרד עורכי דין ליאור שבי מדורג בדירוג BDICode היוקרתי

אנו גאים לבשר כי גם השנה, ב-2024, אנו מדורגים בדירוג BDICode היוקרתי. אנו מעריכים את ההכרה המקצועית שנותנים למשרדנו ומודים לחברת CofaceBdi על תרומתה לקידום תחום המשפט בישראל. אנו רואים בדירוג זה הבעת אמון נוספת

להמשך קריאה
נגישות

להרשמה לניוזלטר החודשי שלנו:​

Call Now Buttonחייגו | Call