ביטול ערבות להלוואה

איך מבטלים ערבות להלוואה? 5 דברים שחשוב לדעת בנושא

לא מעט מתחבטים בשאלה – איך מבטלים ערבות להלוואה? מדובר על נושא שעלול להפוך להליך משפטי מורכב. באופן כללי, ניתן לומר כי אפשר לבטל חתימה על ערבות בנסיבות חריגות ומסוימות; אם לא יידעו אתכם בתור ערבים לחוב או לתנאי הערבות, אם הערבות ניתנה תחת לחץ וכפייה, אם הלווה ויתר על החוב או אם החוב התאפס.

חתימה על ערבות להלוואה היא החלטה גורלית שיש לשקול בכובד ראש. אולם, אם כבר הסתבכתם בסיטואציה הזו, ריכזנו עבורכם מספר טיפים.

עיינו בהסכם הערבות – הצעד הראשון הוא לעיין בקפידה בתנאי הסכם הערבות עליו חתמתם. נסו להבין את התנאים, ההתחייבויות וכל ההוראות הקשורות לביטול או לסיום ההתקשרות. לא פשוט לאדם מן השורה להבין את כל הניסוחים המשפטיים, מה שמוביל אותנו ישירות לסעיף הבא.

התייעצו עם עורך דין  – בגלל המורכבות המשפטית של הנושא, מומלץ לקבל ייעוץ מעורך דין מומחה בדיני חוזים או דיני בנקאות. עורך הדין יבדוק את החומר, יראה אם יש לכם "קייס" לביטול ערבות להלוואה, ינתח את מצבכם המשפטי, יסביר את זכויותיכם וידריך אתכם בהליך, אם אכן הוא אפשרי.

הכירו את הסיבות לביטול ערבות – כפי שהסברנו, קיימות נסיבות מסוימות לביטול ערבות להלוואה. בין הסיבות: ההלוואה הוחזרה במלואה על ידי הלווה, קיים הסכם הדדי בין הערב למלווה לביטול הערבות, הערב מוכיח כי הערבות הושגה באמצעות מצג שווא, כפייה ועוד.

בדקו אפשרות של גישור ו/או ניסיון ליישב את המחלוקת מחוץ לכותלי בית המשפט – אם נוצרים חילוקי דעות או מורכבויות לגבי הביטול, נהלו משא ומתן עם המלווה או פנו לאפשרות של גישור/הסדר כדי להגיע לפתרון מקובל על שני הצדדים.

תעדו את כל המסמכים – במקרה של ביטול ערבות להלוואה, ובמקרים משפטיים נוספים, חשוב לשמור בצורה מסודרת על כל המסמכים, לתייקם ולשלוף אותם במקרה הצורך. לפעמים יש לערבים הקלטות שבמסגרתם הובטחו תנאים מסוימים וניתן להסתייע בהם במסגרת הליך משפטי. בית המשפט זקוק לעיתים קרובות לראיות וחבל שלא יהיה ברשותכם תיעוד של המסמכים החתומים והראיות הרלוונטיות.

המידע המוצג לא מהווה טיפול ו/או ייעוץ משפטי ולא תחליף לטיפול וייעוץ משפטי מקצועי.

עו"ד ליאור שבי - BDICODE

גם ב-2024: משרד עורכי דין ליאור שבי מדורג בדירוג BDICode היוקרתי

אנו גאים לבשר כי גם השנה, ב-2024, אנו מדורגים בדירוג BDICode היוקרתי. אנו מעריכים את ההכרה המקצועית שנותנים למשרדנו ומודים לחברת CofaceBdi על תרומתה לקידום תחום המשפט בישראל. אנו רואים בדירוג זה הבעת אמון נוספת

להמשך קריאה
נגישות

להרשמה לניוזלטר החודשי שלנו:​

Call Now Buttonחייגו | Call