עורך דין המתמחה בלשון הרע

סכסוכים עסקיים: עורך דין המתמחה בלשון הרע עם טיפים מועילים

עולם העסקים יצרי מאוד מטבעו ורווי בתחרות. מתחרים עלולים לפגוע בשם הטוב שלכם באמצעות פרסומים פוגעניים. חוק לשון הרע בישראל נועד להגן על השם הטוב שלכם ועל הביזנס שלכם ולכן חשוב להכיר את החוק ואת זכויותיכם על מנת לפעול בצורה הנכונה ביותר בעזרת עורך דין המתמחה בלשון הרע. הנה שאלות ותשובות וטיפים מועילים בנושא.

מהו לשון הרע?

בואו נבין קודם כל את הבסיס. לשון הרע הוא פרסום שקרי שפוגע בשמו הטוב של אדם או חברה. במקרה שלנו מדובר על עסקים שמשרתים לקוחות. פרסום לשון הרע עלול להבריח אותם אל המתחרים. פרסום פוגעני יכול להיעשות בעל פה, בכתב, באמצעות תמונות, סרטונים או בכל דרך אחרת.

מתי ניתן לתבוע על לשון הרע?

ניתן לתבוע על לשון הרע אם הפרסום הוא שקרי, גורם לנזק ונעשה בזדון.

מהם הנזקים שניתן לתבוע בגינם?

נזקים שניתן לתבוע בגינם כוללים פגיעה במוניטין, ירידה בהכנסות, עוגמת נפש ועוד. יחד עם זאת בניגוד לחוקים רבים אחרים, חוק איסור לשון הרע אינו מחייב הוכחת נזק בפועל, משמע ניתן לתבוע ללא הוכחת נזק בהנחה שאין כוונת תחילה בפרסום לשון הרע בסכום של עד 80,000 ₪ – ואם קיים זדון בפרסום לשון הרע, ניתן לתבוע עד לסכום של 160,000 ₪ מבלי להוכיח נזק כאמור.

טיפים מועילים לאנשי עסקים

היו מודעים לסביבתכם – שימו לב למה שאומרים עליכם ועל החברה או העסק שלכם בכתבות באינטרנט, ברשתות החברתיות ובכל מקום אחר במרשתת. ניתן להשתמש בשירותי ניטור מידע כדי לקבל התראות כששם העסק מופיע.

תעדו כל אינטראקציה – שמרו אצלכם כל פרסום שעלול להוות לשון הרע או הוצאת דיבה, כולל תאריך הפרסום, מקור הפרסום ופרטים נוספים רלוונטיים. לעיתים, מי שמפרסם לשון הרע, עלול למחוק את הודעתו ולהסירה לאחר מספר ימים, אולם הנזק נגרם ולכן יש לתעד ולצלם מסך עם הופעת פרסום לשון הרע.

פעלו במהירות – ככל שתגיבו מהר יותר, כך תגדילו את הסיכוי להגן על שם הטוב שלכם. התייעצו עם עורך דין תביעת דיבה, המומחה בלשון הרע, על מנת שיעריך את המקרה שלכם ויפסוק אם יש לכם "קייס".

הימנעו מלהגיב – תגובה פוגענית משלכם עלולה להחמיר את המצב ולפגוע בכם עוד יותר. נהלו את העסק שלכם בצורה אתית והוגנת ותהיו קשובים ללקוחות ולספקים שלכם. 

לא כל ביקורת שלילית נגדכם מהווה לשון הרע – שימו לב, יש להבחין ולשים לב שלא כל ביקורת שלילית נגד העסק שלכם מהווה לשון הרע, כלומר, כל עוד הדברים נכתבו מצד הלקוח בצורה עניינית ומכבדת כביקורת צרכנית לגיטימית ולא בלשון משתלחת או גסה מדי, אין המדובר בפרסום לשון הרע המזכה אתכם בפיצוי כספי.

חשוב לזכור כי חוק איסור לשון הרע הוא חוק מורכב וחשוב להתייעץ עם עורך דין המתמחה בלשון הרע לפני נקיטת צעדים כלשהם. עדיף למנוע פגיעה בשם הטוב מלכתחילה ולכן הקפידו לנהל את עסקכם בצורה אחראית ובהתאם לחוק. על ידי תיעוד, פעולה מהירה ופנייה לעורך דין, תוכלו להגן על עצמכם מפני פגיעות ולקבל את הפיצויים המגיעים לכם במקרה הצורך.

* המידע המוצג לא מהווה טיפול ו/או ייעוץ משפטי ולא תחליף לטיפול וייעוץ משפטי מקצועי.

נגישות

להרשמה לניוזלטר החודשי שלנו:​

Call Now Buttonחייגו | Call