ליאור שבי ב-103FM על נזקי סערה

עו"ד ליאור שבי ב-103FM: "בתי המשפט לא ממהרים לחייב את חברת החשמל בגין נזקי סערה"

עורך הדין ליאור שבי התראיין היום (חמישי) בתכניתה של סיון כהן ברדיו ללא הפסקה 103FM, והסביר כיצד ניתן להתמודד עם פגעי מזג האוויר, במיוחד לאור מזג האוויר הסוער שפקד את מדינת ישראל ביממה האחרונה. "כל מקרה יש לבחון לגופו", הסביר עורך הדין שבי. "במקרים מסוימים, חלה אחריות על הצד הפוגע ויש מה לעשות. לדוגמא, אדם שמסתובב ברחוב ועץ קרס עליו או על רכבו. ניתן לפעול בנושא, לעירייה צריכה להיות אחריות על השטח הציבורי שלה, ואם חלילה קורה מקרה כזה, יש לצלם אותו ולדווח עליו".

האזינו לראיון:

כשנשאל לגבי אפשרות לתביעה כתוצאה מנזקי הפסקות חשמל, מעבר לעוגמת הנפש (לדוגמא – מכשירים חשמליים המתקלקלים כתוצאה מהפסקות החשמל), הוא השיב: "במקרה של חברת החשמל, המצב מעט שונה. בתי המשפט לא ממהרים לחייב אותה בגין אירועים כאלו. יחד עם זאת, חברת החשמל צריכה לנקוט משנה זהירות, וככל שהיא לא צפתה או התכוננה לאירוע כזה כמו שצריך, במקרים מסוימים ניתן לתבוע אותה – אך לרוב, זה קשה יותר בהשוואה לתביעות נגד רשויות מקומיות, בתים משותפים וכדומה. בתי המשפט לא ממהרים לחייב את חברת החשמל בגין פגיעות, אבל יש גם פסיקות שבהן חברת החשמל חויבה בגין נזקים".

"כשיש נזקים לרכוש או לבית – יש מקרים שבהם ניתן לתבוע. בתי המשפט נעתרים לכך ומחייבים את מי שגרם לאותו מפגע", המשיך עו"ד שבי. "לדוגמא, אם שוכרים דירה, יש בה נזילות כתוצאה מסערה והדירה מבוטחת, הדרך קלה יותר לקבל פיצוי בגין הנזק, באמצעות תביעה של חברת הביטוח. בכל מקרה, הדבר החשוב בתקופה הזו: אם נקלעתם לאירוע לא נעים, תעדו אותו, צלמו, הזמינו חוות דעת של שמאי – והתכוננו כך שיהיו כל הראיות הדרושות לאותו אירוע".

נגישות

להרשמה לניוזלטר החודשי שלנו:​

Call Now Buttonחייגו | Call