מונית

מונית, סיגריה ולשון הרע: סיפור מקרה מהמשרד

משרדנו טיפל לאחרונה בתיק מעניין בתחום לשון הרע. מדובר על נהג מונית, שפנה אלינו לחוץ, מפוחד ונסער, בעקבות פוסט שנכתב עליו באחת הרשתות החברתיות. אז מה קרה בעצם? שתי נשים הזמינו מונית ואחת מהן החזיקה בידה סיגריה דולקת.

הנהג לא הסכים לכך, ולפי דברי הנהג, אותה אישה רצתה להיכנס למונית תוך שהיא מעשנת. הנהג התעקש שלא תיסע במונית שלו ונוכח בקשתו, בין הצדדים היו חילופי דברים – ואז אחת מהן החליטה פשוט לפרוק את זעמה בפוסט קשה במיוחד, עם התמונה של הנהג, פרסום שקיבל מאות שיתופים ותגובות רבות ברשת. בין השאר נכתב "אם מישהו מכיר אותו אולי שיאפס את החיה… ותיזהרו ממנו – הוא מסוכן". בעקבות הפוסט, נהג המונית ספג גידופים ונאצות ברשת ואפילו ספג יריקה מאדם ברחוב, עד לכדי חשש לחזור לעבודה במונית.

"חש סכנה של ממש על חייו"

עם הגשת התביעה, אחת הנתבעות, שפרסמה תגובה לפוסט המדובר נגד הנהג, הגיעה להסדר שקיבל תוקף של פסק דין ושילמה 7,000 שקלים, בנוסף להתנצלות פומבית ברשת החברתית. יתר הנתבעים טענו כי כי עומדת להם הגנת אמת בפרסום, הגנת תום לב ועניין לציבור בפרסום הדברים. עוד נטען ע"י אחת הנתבעות כי: "… מי שעובר חוויה צרכנית לא מוצלחת יש חשיבות בהעלאת הנושא…"

לעומת זאת, טענו בשם מרשנו כי עבודתו כנהג מונית נפגעה באופן משמעותי מהפרסום המכפיש וכי הוא ספג איומים על חייו ברשת וברחוב: "מאז פרסום הפוסט התובע חש סכנה של ממש לחייו מצד אנשים זרים אשר נחשפו לפוסט המרושע שמציירו כאדם אשר פוגע בזקנים. דבר המדיר שינה מעיניו וכפועל יוצא פוגע בפרנסתו כנהג מונית".

בדיון, בית המשפט שמע את דברי הצדדים (התובע והנתבעים עצמם), ולאחר שמיעת הצדדים המליצה השופטת בתיק לפצות את התובע. הצדדים קיבלו את המלצת בית המשפט, השתכנעו וניתן פסק דין בהסכמה: נהג המונית פוצה ב-10,000 שקלים מנתבעת אחת וב-2,500 שקלים מנתבע נוסף, מלבד ההסדר שהתקבל עוד לפני כן עם נתבעת נוספת. חשוב לומר כי מעבר לפיצוי הכספי שקיבל הנהג מהנתבעים בעקבות פסק הדין, הנהג שמר בכך על שמו הטוב וכבודו, לאחר שהושפל ברשת החברתית כפי שתואר.

הכפישו אתכם ברשתות החברתיות? הגישו תביעת דיבה נגדכם? אתם מוזמנים ליצור קשר עם משרדנו ואנו נסייע לכם.

עו"ד ליאור שבי - BDICODE

גם ב-2024: משרד עורכי דין ליאור שבי מדורג בדירוג BDICode היוקרתי

אנו גאים לבשר כי גם השנה, ב-2024, אנו מדורגים בדירוג BDICode היוקרתי. אנו מעריכים את ההכרה המקצועית שנותנים למשרדנו ומודים לחברת CofaceBdi על תרומתה לקידום תחום המשפט בישראל. אנו רואים בדירוג זה הבעת אמון נוספת

להמשך קריאה
נגישות

להרשמה לניוזלטר החודשי שלנו:​

Call Now Buttonחייגו | Call