פינוי שוכר

מה עושים כאשר השוכר מסרב לצאת מהנכס? קראו

כאשר אנו משכירים נכס, אנחנו מודעים לכך שקיים סיכון שהדייר יהיה בעייתי, לא יעמוד בהתחייבויותיו ולפעמים אף יסרב לעזוב את הנכס (במקרה של הפרת חוזה או בסיומו של החוזה). אז מה הם למעשה השלבים בהם בעל נכס צריך לנקוט, על מנת לפנות דייר סרבן?

פנייה לשוכר בעל פה ובכתב

לפני שפונים לנתיב המשפטי מומלץ לנסות ולפתור את המחלוקת על ידי פנייה לשוכר הסרבן ולדרוש ממנו לפנות את הנכס. במהלך השיחה, כדאי להסביר לשוכר כי אם לא יפונה הנכס, השלב הבא הוא הגשת תביעה. לעתים, שיחה עם הדייר הסרבן יכולה לגרום לו לשקול שנית את מעשיו, כאשר הוא מבין שיהיו השלכות משפטיות.

אם גם לאחר שיחה רצינית ומפורטת, שבמהלכה מוסברות ההשלכות של סירובו של השוכר לפנות את הדירה, הוא עדיין לא מוכן לעזוב – מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בפינוי שוכרים ודיירים סרבנים, אשר ינסח מכתב התראה טרם הגשת תביעה. לפעמים הקבלה של מכתב התראה גורם לדייר הסרבן להבין שבעל הנכס רציני בכוונתו להגישה תביעה, והוא יעזוב לאחר קבלת המכתב.

הגשת תביעה לפינוי דייר

כאשר גם ניסיון ההידברות נכשל, והשוכר מסרב לפנות את הנכס אף לאחר שקיבל מכתב טרם הגשת תביעה, אז הצעד הבא של המשכיר יהיה הגשת תביעה לפינוי דייר, אשר הסעד שלה הוא צו פינוי שמחייב את השוכר הסרבן לפנות את הנכס. לאחר שבית המשפט מקבל את התביעה, על בעל הנכס לפנות להוצאה לפועל, שתפקידם לפנות את השוכר הסרבן.

חשוב לציין כי הדיון בתביעת פינוי דייר מתקיים לאחר 60 ימים ממועד הגשת התביעה, או מוקדם מכך. לפי החוק הקיים, בית המשפט לא יכול להתעכב או לדחות דיון בתביעות מסוג זה בגלל הדחיפות הרבה לבעל הנכס. את הגשת התביעה מומלץ לעשות באמצעות עו"ד המתמחה בתחום, על מנת לזרז את ההליך ולוודא של יהיו טעויות – אשר עלולות לעלות בזמן יקר ולהוביל להפסד כספי.

השוכר הסרבן גרם נזקים לנכס?

במקרים רבים הדייר הסרבן גם גורם לנזקים בנכס של המשכיר. בתביעה לפינוי דייר, הסעד היחידי הוא צו הפינוי מהנכס – גם במקרים בהם אין ספק כי הדייר הסורר גרם לנזק. לכן, במקרה שנגרמו נזקים, על מנת לקבל פיצוי כספי צריך בעל הנכס להגיש תביעת פיצויים נפרדת.

האם מותר לפנות את הדייר בעצמנו?

חשוב מאוד לציין שאסור לבעל הנכס לפנות דייר בכוח. גם כאשר הצדק לצדו, והדייר סרבן אינו מפנה את הנכס בתום החוזה או בעקבות הפרת החוזה. הדין אינו מתיר לבעל הנכס לפעול בעצמו לפינוי הדייר. בנוסף, גם לאחר שבית המשפט מקבל את טענתו של בעל הנכס ומאשר את צו הפינוי, על בעל הנכס לפנות להוצאה לפועל לביצוע הדין, וגם במקרה זה אסור לו לפנות את הדייר בעצמו.

אם בנכס שבבעלותכם יש שוכר אשר אינו מוכן לפנות את הנכס, מומלץ להתייעץ בהקדם עם עו"ד המתמחה בתחום. צרו קשר עוד היום עם משרד עו"ד ליאור שבי, ואנו נמליץ לכם על דרך הפעולה הטובה ביותר.

עו"ד ליאור שבי - BDICODE

גם ב-2024: משרד עורכי דין ליאור שבי מדורג בדירוג BDICode היוקרתי

אנו גאים לבשר כי גם השנה, ב-2024, אנו מדורגים בדירוג BDICode היוקרתי. אנו מעריכים את ההכרה המקצועית שנותנים למשרדנו ומודים לחברת CofaceBdi על תרומתה לקידום תחום המשפט בישראל. אנו רואים בדירוג זה הבעת אמון נוספת

להמשך קריאה
נגישות

להרשמה לניוזלטר החודשי שלנו:​

Call Now Buttonחייגו | Call